مجموعه تلویزیونی 'مثل یك كابوس' ملودرامی تاثیرگذار در روزهای پایانی سال
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'مثل یك كابوس' سومین تجربه شهرام شاه‌حسینی در تلویزیون است كه این روزها از شبكه یك سیما پخش می شود.

شاه حسینی با تجربه و درس‌هایی كه از كارگردانان بزرگی از جمله مرحوم رسول ملاقلی‌پور، بهرام بیضایی و سیامك شایقی به دست آورده، خود گام در ساخت آثار كوتاه و بلند سینمایی گذاشته است.

گرچه آثار شاه‌حسینی در سینما چندان آثار شاخص نیستند اما با ساخت موفق 'تاوان' برای شبكه 3 سیما نشان داد كه جنس كار تلویزیونی را بلد است؛ قصه پرماجرا و تعلیق‌های به جا و درست در كارگرانی مجموعه 'تاوان' سبب شد كه مخاطب همراهی‌اش را تا پایان با این مجموعه حفظ كند.

'مثل یك كابوس' قصه مردی است كه برای پیدا كردن گذشته‌اش پس از 30 سال به كشور بازگشته و درگیر ماجراهایی می‌شود.

در كنار این قصه خانواده‌ای را می‌بینیم كه در سطح بالای تحصیلات و موقعیت اجتماعی قرار دارند و البته در همان قسمت‌های نخست شوك بزرگی به آنها وارد می‌شود و فرزند خود را كه از اعضای یك تیم نجات شركت گاز است، از دست می‌دهند.

به نظر می‌رسد در ادامه داستان پیوندی ناخواسته بین این خانواده و ناصر پارسا با بازی داریوش فرهنگ قصه‌های پرماجرایی را رقم خواهد زد و پرده از رازی بزرگ بر خواهد داشت.

در تاوان اگر چه ما با یك مجموعه جنایی و پلیسی به معنای متداول آن روبرو نبودیم، اما ریتم تند و منطقی كه شاه حسینی در روایت برگزیده بود به خوبی فضایی معماگونه را رقم زد كه تا آخرین لحظه همراهی مخاطب را سبب می‌شد، اما در مثل یك كابوس داستان متفاوت است.

اینجا یك قصه ملودرام در بستری خانوادگی تعریف خواهد شد كه البته پرسش هایی را هم برای پاسخ گویی در دل خود نهفته دارد.

شاه حسینی كه ثابت كرده است ریتم را خوب می‌شناسد، در سریال جدید خود باز هم ریتم خوبی را برای روایت برگزیده است؛ ضرباهنگی متناسب با داستان كه نه آنچنان كُند است كه مخاطب را خسته كند و نه آنچنان تند كه فضای قصه‌گویی را از كارگردان بگیرد.

استفاده از بازیگران باتجربه و بزرگی چون داریوش فرهنگ، محمد صادقی، بهرام ابراهیمی، ناصر طهماسب، زهره حمیدی و شراره دولت آبادی در كنار جوانانی مانند پریناز ایزدیار، آرمان صورتگر، نیما راد و سارا بهرامی می‌تواند نقطه عطف این مجموعه تلویزیونی باشد.

استفاده از فضاهای متعدد مجموعه 'مثل یك كابوس' از دیگر نقاط قوت مجموعه به شمار می‌رود و در مجموع می‌توان گفت كه شهرام شاه حسینی باز هم مجموعه‌ای پرمخاطب و موفق را در كارنامه خود ثبت كرده است.

قاب‌بندی‌های مناسب، دكوپاژ خوب، بازیگری مقبول بازیگران، تعدد لوكیشن و ضرباهنگ مناسب و قصه ملودرام اما معماگونه نكات بارز و نقطه قوت مجموعه به شمار می‌آیند كه به طور قطع برای موفقیت یك اثر تلویزیونی یك تضمین به شمار می روند.

فراهنگ 2025**1588





:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: