ماهی قرمز می تواند عامل انتقال بسیاری از بیماریها باشد
نوشته شده توسط : sadis

دكتر'بابك عشرتی' روز یكشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: مسوولیت اقدامات كنترل بهداشتی ، نمونه برداری، صدور گواهی حمل و ارزیابی سلامت ماهیان قرمز با دامپزشكی است اما مردم باید ضمن آشنایی با مخاطرات بهداشتی تماس با این آبزی، نكات بهداشتی را رعایت كنند.

وی اضافه كرد:از گذشته سنت خرید ماهی قرمز برای سفره هفت سین بین ایرانیان مرسوم بوده است اما مردم باید با نحوه نگهداری این آبزی آشنا باشند و در صورت مشاهده علایم غیرعادی ظاهری، از نگهداری و تماس با آن خودداری كنند.

دكتر عشرتی بیان كرد: وجود لكه های پنبه مانند اطراف دهان ماهی، باله های تا خورده، لكه های سفید و خاكستری و یا قرمز و زخم در سطح بدن، كمرنگ بودن فلس و بیرون زدگی یكطرفه یا دوطرفه چشم ها از علایمی است كه نشانه بیماری این آبزی است و می تواند عاملی برای انتقال حساسیت و بیماری به انسان باشد.

وی خاطرنشان كرد: استفاده از دستكش هنگام تعویض آب ماهی و خودداری از ریختن آب تنگ در ظروف غذا و ظرفشویی از نكات پیشگیرانه مهم در نگهداری ماهی قرمز است.

وی تاكید كرد: مردم باید بعد از تعویض آب ماهی، دستهای خود را با آب و صابون بشویند.

رییس مركز بهداشت استان مركزی گفت: نگهداری ماهی در محیط های بسیار گرم و درمعرض نور شدید آفتاب و دادن غذای نامناسب به ماهی قرمز می تواند مستعد كننده بیماری ماهی قرمز و انتقال میكروب و باكتریهای آن به افراد خانواده شود.

عشرتی تصریح كرد: مردم باید ماهی قرمز را تنها از مراكزی تهیه كنند كه دامپزشكی نظارت جدی بر روی آنها داشته و مورد تایید باشد.ك/3

560/507





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: