دوسالانه دیوارنگاری و گرافیك در برج میلاد گشایش یافت
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا از ستاد خبری نخستین دوسالانه دیوارنگاری و گرافیك محیطی شهر، سید 'محمد جواد شوشتری' مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران روز گذشته(پنجشنبه) در مراسم افتتاحیه این دوسالانه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دو سالانه گفت: در این دوسالانه تمام سعی ما رفتن به سمت نگاه آكادمیك و هنری به دیوار نگاری و گرافیك محیطی است.

او ادامه داد: استقبالی كه هنرمندان و دانشجویان از این دوسالانه كرده‌اند مسئولیت ما را در این زمینه افزایش می‌دهد و تمام تلاش خود را می كنیم كه این در دوره بعد این دوسالانه به صورت بین المللی برگزار شود. همچنین در سال آینده ما دوسالانه بین المللی مجسمه سازی را برگزار می كنیم، ضمن آنكه تاكنون سازمان زیباسازی اقدام به برگزاری چندین سمپوزیوم مجسمه سازی در سطح داخلی كرده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام كرد: در حوزه نقاشی دیواری به گفته كارشناسان از سال 54 دچار یك عقب ماندگی چندین ساله شده‌ایم كه تمام سعی خود را سازمان زیباسازی برای جبران این مسئله به كار گرفته است.

به گفته شوشتری، سازمان زیباسازی برای بهبود كیفیت دیوارنگاری و گرافیك محیطی در سطح شهر تهران مشكل هزینه و بودجه ندارد و می كوشد با برگزاری نشست های تخصصی شهر تهران را زیباتر از گذشته كند.

او ادامه داد: به این منظور در گام نخست سازمان زیباسازی اقدام به شناسایی و شناسنامه دار كردن آثار نقاشی دیواری در سطح شهر تهران كرد. همچنین این كارها از لحاظ علمی هم ارزیابی شدند و در قالب كتاب منتشر شده اند.

شوشتری بیان كرد: سازمان زیباسازی شهر تهران رویكردی پژوهشی دارد و چندین كتاب تخصصی در حوزه گرافیك محیطی منتشر شده است. امسال 222 پروژه علمی اجرا شده است و 150 NGO(سازمان های مردم نهاد) زیباسازی فعال شده است.NGO ها متشكل از دانشجویان معماری،گرافیك،طراحی صنعتی و نقاشی هستند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران تاكید كرد: سازمان زیباسازی با دانشگاه علمی كاربردی به تفاهم رسیده است كه برای سال تحصیلی آینده 3 گرایش فوق دیپلم زیباسازی در این دانشگاه ایجاد كند.همچنین فوق لیسانس نورپردازی در دانشكده معماری دانشگاه تهران برگذار می‌شود.

او ادامه داد: یكی از دغدغه‌‌های ما كمبود استاد در زمینه گرافیك محیطی است. متاسفانه در این زمینه به لحاظ علمی دچار ضعف هستیم كه امیدواریم با برپایی این دوره‌های دانشگاهی این مشكل نیز مرتفع شود.

شوشتری در پایان گفت:برج میلاد نماد هویت ایرانی است و از همه هنرمندان می خواهیم كمك كند این برج به نمادی از هنر ایرانی تبدیل شود.

برپایی دوسالانه دیوارنگاری در جهت آگاهی بیشتر در این زمینه است

نخستین دوسالانه دیوار نگاری وگرافیك محیطی شهر تهران به همت سازمان زیباسازی شهر تهران روزگذشته در برج میلاد افتتاح شد و تا 21 اسفندماه میزبان علاقه مندان است.

فراهنگ**1983**





:: برچسب‌ها: عشق , دره عمیق و باریک , هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: