صربستان و ایتالیا 6 توافقنامه همكاری امضا كردند
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، در این اجلاس كه 'بوریس تادیچ' رییس جمهوری صربستان و 'ماریو مونتی' نخست وزیر ایتالیا نیز حضور داشتند، توافقنامه همكاری بین صربستان و ایتالیا در امور مبارزه با گروه های جنایی سازمان یافته، كشاورزی، محیط زیست و همكاری های پلیسی به امضای مقامات دو كشور رسید.

در این اجلاس ،'ووك یرمیچ' و 'جولیو ترتزی' وزرای امور خارجه دو كشور، همچنین یادداشت تفاهم بین دو وزارتخانه در امور پیوستن به اتحادیه اروپا را امضا كردند.

'بوریس تادیچ' رییس جمهور صربستان در یك همایش خبری مشترك با نخست وزیر ایتالیا ضمن اشاره به وجود همكاری های گسترده بین دو كشور گفت: یقین دارم كه دولت رم از تعیین زمان برای شروع مذاكرات بین بلگراد و بروكسل جهت پیوستن صربستان به اتحادیه اروپا تا اواخر سال جاری میلادی حمایت می كند.

'ماریو مونتی' نخست وزیر ایتالیا نیز در جمع خبرنگاران ضمن تاكید بر گسترش همكاری های دو كشور در زمینه های اقتصادی و تجاری بر علاقمندی شركت های ایتالیایی برای شركت در طرح های بزرگ زیر بنایی در صربستان مانند راه آهن، كریدور 10 و 11 و مترو در بلگراد تاكید كرد.

وی همچنین به سرمایه گذاری حدود یك میلیارد یورویی ایتالیا در صنعت ماشین سازی صربستان اشاره كرد و گفت كه رم خواهان همكاری و سرمایه گذاری بیشتر در دیگر زمینه ها با دولت بلگراد است.

ایتالیا در صربستان حدود یك میلیارد یورو در صنعت خودور سازی صربستان سرمایه گذاری كرده است كه در حال حاضر اولین خودروی مشترك این دو كشور بنام 'فیات 500 ال' در كارخانه خودرو سازی فیات صربستان در حال تولید است و در پاییز امسال به بازار جهانی راه می یابد.

نخست وزیر ایتالیا و همراهان امروز با 'میركو تسوتكوویچ' نخست وزیر و برخی از وزرای كابینه وی دیدار و پیرامون موضوعات مورد علاقه طرفین بحث و گفت و گو كردند.

اولین اجلاس دولت های ایتالیا و صربستان در 13 نوامبر سال 2009 میلادی در بلگراد برگزار شد كه در آن نشست، راه برای همكاری دو كشور در بسیاری از زمینه ها از جمله، زیربنایی، انرژی، كشاورزی، نظامی، پلیس، امور فرهنگی و علمی فراهم گردید.

اروپام**2061**1596





:: برچسب‌ها: ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: