جشن نیكوكاری ، جلوه ای از شور نوعدوستی و مهرورزی مردم كشور
نوشته شده توسط : sadis

دستان پرمهر ایرانیان ، امروز آكنده از حس مهربانی و قلبشان مملو از عاطفه و مهر انسانی و با نیتی خداپسندانه ، هدیه های نقدی و غیرنقدی خود را هرچند كوچك، خالصانه تقدیم خانواده های آسیب پذیر می كنند تا شاید لبخندی زیبا بر لبان آنان ، نقش ببندد.

امروز ایرانیان در تامین نیازهای اقشار آسیب پذیر جامعه، نهایت همدلی خود را با آنان به نمایش می گذارند.

افرادی كه زمینه بهره مندی از نعمات الهی را برای اقشار آسیب پذیر جامعه فراهم می كنند، انسان های شایسته ای هستند كه با تقویت پیوندهای انساندوستانه در مسیر الهی گام برمی دارند.

تجلی فرهنگ احسان و انفاق در كشور را می توان در روز جشن نیكوكاری ، مشاهده كرد، جشنی كه هر سال با هدف كمك به نیازمندان برگزار می‌شود.

این جشن تلاش دارد با جمع آوری كمك های نقدی و غیر نقدی مردم در آستانه سال نو، بذر شادی را در دل همه مردم بكارد چه آنان كه از سطح زندگی خوبی برخوردارند و می توانند با اهدای كمك های خود ، حس شادابی، حامی بودن و انساندوستی را تجربه كنند و چه آنان كه از امكانات یك زندگی معمولی بی بهره اند و با این كمك ها می توانند گوشه ای از مشكلات خود را حل كنند.

البته كمك به افراد بی بضاعت در روز جشن نیكوكاری - روز بهار دل ها- در عین صیانت از عزت و كرامت آنان انجام می شود.

هموطنان نیكوسرشت در روز جشن نیكوكاری علاوه بر شركت در یك برنامه اجتماعی انساندوستانه در حقیقت به فریضه دینی خود نیز عمل می كنند، چه اینكه به فرموده امام حسن عسگری (ع) 'در بهشت دری است به نام معروف كه جز اهل معروف (نیكوكاران) از آن داخل نمی‌شوند.'

نیكوكاری، سیره ائمه اطهار و راه و رسم انسانیت با همنوع خویش است از هر رنگ، زبان، مذهب و ملیت.

نیكوكاری، یعنی مهر خدا را به دل گرفتن و به هستی مهر ورزیدن ، نیكوكاری همان نیك اندیشیدن است ، نیكوكاری همان دست های پرعطوفتی است كه گونه كودكان محروم را نوازش می كند.

جشن نیكوكاری علاوه بر آثار معنوی خود موجب ایجاد شور و نشاط اجتماعی، ترویج فرهنگ انفاق، حل شدن بخشی از تنگناها و مشكلات اقتصادی قشر محروم جامعه ، كاهش فاصله طبقات اجتماعی و نیز تلاشی در جهت عدالت ورزی است.

شاید هدایای مردم ، كم یا كوچك باشد اما قطعا حجم معنوی آن زیاد است و با جمع شدن این هدایا می توان پیام همدلی و محبت را به گوش افراد بی بضاعت هم رساند.

امسال، یكصد هزار پایگاه در كشور آماده جمع آوری كمك های نقدی و غیر نقدی مردمی است كه 15 هزار پایگاه آن در مدارس مستقر شده و در استان تهران نیز بیش از 600 پایگاه آماده برپایی جشن نیكوكاری است.

جشن نیكوكاری تا فردا - جمعه 19 اسفند- ادامه دارد و این پایگاه ها آماده دریافت كمكهای هموطنان است.

اجتمام**9185**1588





:: برچسب‌ها: خانه , انگلستان , ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: