دریا منبع ارزشمندی برای كشور بعد از نفت است
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'علی اكبر متكان' شامگاه چهارشنبه در سمینار محیط زیست دریا درسالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر افزود: در سال های اخیر بخاطر تامین منابع مالی كشور از محل فروش نفت، اهمیت كمتری به دریا داده شده است.

وی به نقش دریا بلحاظ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و رونق صنعت گردشگری در دنیا اشاره كرد و گفت: كشور ما با داشتن پهنه های دریایی می تواند در زمینه های مختلف نقش آفرینی كند.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری افزود: متاسفانه در حوزه شناخت و بهره برداری دریا، آنطور كه باید و شاید موفق نبودیم و باید این نقص برطرف شود.

وی اظهار داشت: نیروی متخصص ما درحوزه دریا بسیار ضعیف است و تعداد كسانی كه در مقوله دریا صاحب فكر و نظر هستند، دركشور محدود هستند.

وی ادامه داد: هم اكنون دو دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و چابهار نیروی متخصص در بخش دریا تربیت می كنند و این دانشگاهها جوان هستند و هنوز دوران تكامل را طی نكرده و تنها در رشته فیزیك دریا دكترا دارد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری افزود: این درحالی كه تحصیلات تكمیلی در دانشگاهها در هفت سال اخیر به سرعت رشد كرده و قابل مقایسه با گذشته نیست.ك /2

7100/646





:: برچسب‌ها: اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: