65 نامزد در مرحله دوم انتخابات به مجلس راه می یابند
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا مستقر در ستاد انتخابات كشور، مصطفی محمد نجار این موضوع را عصر دوشنبه در ادامه نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران اعلام كرد.

محمدنجار همچنین تصریح كرد:جزئیات اطلاعات مربوط به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سایت وزارت كشور موجود بوده و نامزدهای انتخابات می توانند برای كسب آگاهی از آنها به این اطلاعات دست یابند.

** مرحله دوم انتخابات اردیبهشت ماه

وزیر كشور تاكید كرد: انتخابات مرحله دوم طی یك ماه آینده پس از تایید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان برگزار خواهد شد و احتمال دارد زمان برگزاری مرحله دوم، نیمه اول اردیبهشت ماه سال آینده باشد.

محمدنجار با اشاره به این كه در تهران پنج نفر موفق به كسب اكثریت یك چهارم آرا شده اند اظهارداشت: 50 نامزد دیگر برای كسب 25 كرسی باقیمانده به رقابت خواهند پرداخت.

** نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری

وی همچنین در خصوص برگزاری همزمان نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: دراستان خراسان رضوی ' حسن عاملی ' و در كردستان ' ماموتسا حسام الدین مجتهدی ' به این مجلس راه یافته اند.

وزیر كشور خاطرنشان كرد: راهبرد وزارت كشور بر اجرای دقیق قانون بوده و در این راستا با مبنا قراردادن عدالت محوری، امانت داری و پاسداری از آراء ،‌به فضل الهی این انتخابات را برگزار كرد.

محمدنجار در ادامه گفت: در این راستا از هدایتهای مقام معظم رهبری و حمایتهای رییس جمهوری و حضور گسترده آحاد مردم كه به این وظیفه دینی خود عمل كرده اند تشكر و قدردانی می كنم.

** نتیجه حضور گسترده مردم؛ تشكیل مجلسی صالح؛ سالم و مقتدر خواهد بود

وزیر كشور ضمن تبریك حماسه حضور به ملت ایران گفت كه نتیجه حضور گسترده مردم بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ تشكیل مجلسی سالم؛ صالح و مقتدر خواهد بود.

محمدنجار افزود: برگزاری این مانور و جشن ملی؛مشت پولادینی بر دهان و سیلی محكمی بر صورت قدرت های استكباری بود كه تا مدت ها آن ها را گیج و مبهوت خواهد كرد.

وی اظهار داشت این دوره از انتخابات با 207 حوزه اصلی ؛ 799 حوزه فرعی و 46 هزار و 924 شعبه اخذ رای دارای ویژگی ها مهمی بود.

محمدنجار گفت : طراحی سامانه جامع انتخابات با سیستم عامل بومی كه اطلاعات به ترتیب از شعب به حوزه های فرعی؛ اصلی و ستاد انتخابات كشور در محیطی امن و پایدار مبادله می شد از جمله این ویژگی ها بود كه می شد برای دریافت اطلاعات به راحتی به آن مراجعه كرد و این سامانه سند كاملا روشنی در وزارت كشور به شمار می رود.

وزیر كشور همچنین تصریح كرد استفاده از این سامانه در استعلام از مراجع چهارگانه و اعلام نتایج نیز موجب افزایش سرعت و دقت شد.

وی همچنین به برگزاری انتخابات 100 درصد رایانه ای در 14 حوزه اشاره كرد و گفت: بسیاری می گفتند انتخابات رایانه ای برگزار نكنید اما با برگزاری آن این كار به نتیجه رسید و در 14 حوزه؛ 14 استان و هزارو 400 شعبه انتخابات به صورت رایانه ای برگزار شد.

وزیر كشور برگزاری انتخابات رایانه ای را تجربه ای ارزشمند توصیف كردو گفت: بااین كه برگزاری انتخابات رایانه ای به صورت آزمایشی انجام شد اما تجربه خوبی برای برگزاری انتخابات بعدی بدست آمد.

محمدنجار ادامه داد: تهیه طرح های توجیهی آموزشی برای مجریان ؛ برگزاری كارگاه های آموزشی متعدد و مانورهای مختلف از دیگر ویژگی های این دوره از انتخابات بود.

وی با بیان این كه بنا بود كل ستاد انتخابات؛ فرمانداری ها و نظایر آن به صورت یكپارچه و هماهنگ عمل كنند گفت: این هماهنگی و یكپارچگی نیاز به توجیه ،‌ جلسه؛ مانور و هماهنگی داشت.

وی تعامل و همكاری بین ستادها؛ هیات های اجرایی ؛ شورای نگهبان و حوزه های دیگر را بخشی از برجستگی ها و امتیازات این دوره ذكر كرد.

محمدنجار با اشاره مجدد بر مشاركت 64 درصدی مردم در انتخابات توضیح داد: در اطلاعیه های ستاد؛ مراحل بعدی اطلاع رسانی می شود و استان به استان استانداران اطلاعات لازم را اعلام خواهند كرد و فردا نیز اطلاعات استان به استان روی سایت وزارت كشور قرار خواهد گرفت.

وزیر كشور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این كه آیا شكایتی از نامزدها پس از انجام انتخابات واصل شده است گفت: شكایت جزئی از سوی تعدادی از نامزدها كه رای نیاورده اند؛ به ستاد انتخابات كشور صورت گرفته كه لیست افراد بعدا منتشر می شود.

سیام**گ.س**1478 7378 9012





:: برچسب‌ها: روش , تایوان , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: