جشنواره فرهنگی هنری كاروان های راهیان نور 24 اسفند برگزار می شود
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا، سردار سرتیپ یعقوب سلیمانی روز دوشنبه در نشست خبری برنامه های نهمین جشنواره فرهنگی و هنری رهاورد سرزمین نور اظهار داشت: تبیین ابعاد مختلف دفاع مقدس، ثبت احساسات و خاطرات زائران مناطق عملیاتی، ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت ها و شناسایی و تجلیل از هنرمندان متعهد از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان این كه جشنواره به دو بخش حرفه ای و غیرحرفه ای تقسیم شده است، افزود: موضوعات این جشنواره دفاع مقدس، جوانان ولایتمدار، انتقال ارزش های نسل اول و دوم انقلاب به نسل جدید و بیداری اسلامی به عنوان ثمره مقاومت مردم ایران است.

رییس سازمان اردویی و راهیان نور سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت ثبت اسناد و خاطرات دفاع مقدس و انتقال آن به نسل سوم انقلاب اظهار داشت: برگزاری جشنواره های راهیان نور از شیوه های مناسبی است كه می تواند فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل كند.

سردار سرتیپ سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هشت هزار و 557 اثر در 9 رشته خاطره، شعر، متن ادبی، داستان، فیلم، فیلمنامه و وبلاگ به دبیرخانه نهمین جشنواره رهاورد سرزمین نور ارسال شده كه از میان آنها 160 اثر به عنوان اثر برگزیده معرفی می شوند.

رییس سازمان اردویی و راهیان نور سازمان بسیج مستضعفین اضافه كرد: این جشنواره در چهار نشست مستقل در استان خوزستان برگزار می شود و در مراسم اختتامیه آن یكی از سران قوا حضور خواهد داشت.

وی ادامه داد: همه ساله تعدادی از شهدا به عنوان پرچمداران كاروان های راهیان نور به طور نمادین معرفی می شوند كه در سال جاری شهید سردار سرلشكر حسن تهرانی مقدم و دانشمند هسته ای شهید مصطفی احمدی روشن پرچمدار این كاروان ها خواهند بود.

سردار سلیمانی افزود: شهید عبدالله میثمی از شهدای روحانی، شهید عبدالحمید انشائی از شهدای ارتش، شهیده ناهید فاتحی از بسیج زنان و مهندس شهید حسن تاجیان از جهاد سازندگی و محمد حسن خرم رودی از نیروی انتظامی نیز از پرچمداران نمادین كاروان های راهیان نور به شمار می روند.

وی با اشاره به استقبال گسترده دانش آموزان و دانشجویان از برنامه های راهیان نور گفت: از 15 مهرماه سال جاری تاكنون 733 هزار نفر از دانش آموزان دختر و پسر از مناطق عملیاتی جنوب بازدید كردند.

رییس سازمان اردویی و راهیان نور سازمان بسیج مستضعفین افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است 200 هزار نفر از دانشجویان نیز به مناطق عملیاتی اعزام شوند.

وی در ادامه با اشاره به استقبال فراوان اقشار مختلف مردم به ویژه اساتید و متخصصان گفت: جراحان، پزشكان، هنرمندان، حقوقدانان، اساتید و فرهنگیان تمایل زیادی برای بازدید از این مناطق دارند.

سردار سلیمانی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به راه اندازی كاروان های راهیان نور دریایی گفت: اعزام این كاروان ها از سال گذشته آغاز شده كه در سال جدید با برنامه ریزی دقیق تر ادامه می یابد.

وی افزود: بازدید از جزایر هرمز، خارك، بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر و منزل رئیسعلی دلواری از جمله برنامه های راهیان نور دریایی در دو استان بوشهر و هرمزگان است.

رییس سازمان اردویی و راهیان نور سازمان بسیج مستضعفین در ادامه حضور مراجع و علما و مقامات كشوری را از جمله برنامه های جدید راهیان نور اعلام كرد و گفت: در سال های گذشته این مقامات از مناطق عملیاتی بازدید می كردند اما در نظر داریم كه حضور آنها گسترده تر باشد.

وی با بیان این كه دفاع مقدس ما در امتداد حماسه عاشورا است گفت: 33سال مقاومت ملت ایران در مقابل توطئه های دشمنان در جانفشانی های دوران دفاع مقدس ریشه دارد.

** مشاركت 35 هزار هنرمند در طول 10 سال برگزاری جشنواره

دبیر نهمین دوره جشنواره رهاورد سرزمین نور نیز در این نشست خبری با تبیین نحوه برگزاری جشنواره رهاورد سرزمین نور گفت: برگزاری این جشنواره از سال 1380 آغاز شده و نقش زیادی در شناسایی هنرمندان متعهد ایفا كرده است.

هادی واعظ زاده افزود: در 10 سال گذشته حدود 35 هزار هنرمند متعهد و مستعد آثار خود را به این جشنواره ارسال كردند.

وی ادامه داد: نشست های تخصصی نهمین جشنواره سرزمین نور 24 تا 26 اسفندماه و اختتامیه آن 27 اسفندماه برگزار می شود.

دبیر نهمین دوره جشنواره رهاورد سرزمین نور خاطرنشان كرد: 27 اسفندماه فراخوان دهمین جشنواره اعلام می شود كه در پنج بخش مجزا شامل بخش بین الملل یا بیداری اسلامی، بخش رسانه ای یا ققنوس، بخش فرهنگی و هنری، بخش دفاع مقدس و بخش راهیان نور برگزار خواهد شد.

سیام**2022**9132





:: برچسب‌ها: موسیقی , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: