نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر ورزش برزیل اظهارات جروم والكه دبیركل فیفا در مورد عدم آمادگی برزیل را غیرقابل قبول دانست و گفت:دولت برزیل روابط خود را با او قطع می كند.

آلدو ربلو گفت: دولت برزیل دیگر نمی تواند دبیركل را به عنوان نماینده فیفا بپذیرد و از فیفا می خواهد مقام دیگری را برای همكاری با دولت برزیل منصوب كند.

والكه این اقدام را كودكانه توصیف كرد.

وی در آستانه دیدار یك هفته ای خود از برزیل پیام صریحی برای برگزاركنندگان جام جهانی 2014 فرستاد.

والكه از عدم آمادگی برزیل در حالی كه تنها دو سال تا جام جهانی و یك سال تا جام كنفدراسیون ها باقی مانده انتقاد كرد و گفت برگزار كنندگان این رقابتها باید تكانی به خود بدهند.

ربلو گفت: دولت این انتقاد مسئول ارشد فیفا را نمی پذیرد.

وی افزود: ما همیشه برخورد دوستانه ای با مسئولان فیفا در برزیل داشته ایم و نمی توانیم چنین اظهارات توهین آمیزی را بشنویم. والكه نمی تواند راجع به یك كشور این گونه سخن بگوید.

در همین حال ریكاردو تكسیرا رییس كمیته برگزاری جام جهانی و رییس اتحادیه فوتبال برزیل روز شنبه با صدور بیانیه ای به فیفا اعلام كرد نگران نباشد؛ چرا كه برزیل می تواند با موفقیت جام جهانی را برگزار كند.

وی افزود:نگرانی های فیفا در مورد آماده سازی جام جهانی مشروع و طبیعی است. اما می تواند مطمئن باشد كه برزیل و مردم آن شایستگی برگزاری یك جام جهانی فراموش نشدنی و بی نقص را دارند.

تكسیرا كه چند روز بدنبال طرح شایعاتی در مورد استعفای وی تاكید داشت همچنان در مسئولیت خود باقی می ماند، گفت: دولت برزیل باید محترم شمرده شود.

وی با بیان اینكه برخی كارها در برگزاری جام جهانی به نظر سرعت كندی دارد، گفت: برزیل مالك ندارد.

ربلو گفت« اینكه والكه به وظایف خود به عنوان دبیركل فیفا عمل می كند درك می كند، اما از حالا دولت برزیل از او استقبال نخواهد كرد.

ربلو گفت: ما به همكاری با فیفا ادامه می دهیم و فقط موضع دولت برزیل را در مورد والكه ابراز می كنیم.

وی افزود: اظهارات والكه مداخله در تفاهمی است كه همواره بین برزیل و فیفا وجود داشته است.

والكه ربلو را به بهانه تراشی و نادیده گرفتن مشكلات پیش روی برگزاركنندگان متهم كرد.

با این حال ربلو گفت: اظهارات والكه در تناقض با ارزیابی خود فیفا از آمادگی این كشور بعد از دیدار ماه ژانویه است.

وی گفت: ارزیابی دبیركل با واقعیت ها یا حقایق مطابقت ندارد. باید بخاطر بیاوریم كه جام جهانی در برزیل برگزار می شود به این علت كه برزیل برای میزبانی انتخاب شد.

وی گفت: برزیل سپ بلاتر رییس فیفا را از تصمیم خود برای تعیین فردی بجای والكه به عنوان شخص مسئول همكاری با دولت این كشور برای آماده سازی برگزاری جام جهانی آگاه خواهد كرد.

اظهارات والكه روز جمعه و چند روز بعد از به تعویق افتادن رای گیری در مورد یك لایحه مهم جام جهانی در كمیسیون كنگره برزیل مطرح شد.

والكه گفته بود از مباحثات بی پایان كنگره در مورد قانون پیشنهادی ناامید شده است.

این لایحه ماه گذشته با بروز اختلاف در مورد چند موضوع كه مخالف قانون این كشور است به تاخیر افتاد.

فیفا اعلام كرد برزیل در سال 2007 كه میزبانی این رقابتها را دریافت كرد با درخواست های فیفا موافقت كرده است. اما قانون پیشنهادی جنجال هایی ایجاد كرده و به گفته منتقدان قدرت زیادی به نهاد حاكم بر فوتبال جهان می دهد.

به گفته ربلو این لایحه احتمالا هفته آینده تصویب می شود تا راه برای آماده سازی این كشور هموار شود.

وی اطمینان داد كه این كشور برای میزبانی رقابتها آماده می شود و گفت: 42 طرح از 51 طرح زیرساختی تا سال 2013 انجام خواهد شد و ساخت بیشتر ورزشگاهها طبق برنامه پیش می رود.

انتقادات والكه یك هفته قبل از آنكه یك تیم 40 نفره از فیفا و كمیته محلی برگزاری جام جهانی شش شهر از 12 شهر میزبان را مورد بازدید قرار دهند مطرح شده است. شش شهر دیگر میزبان جام كنفدراسیون ها در سال 2013 خواهد بود كه سال گذشته مورد بازدید قرار گرفت.

**1584**1440





:: برچسب‌ها: ابرها , مربع , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: