ویژه‌برنامه‌های نخستین دوره جایزه پژوهش پروفسور آقابزرگ اعلام شد
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا از بنیاد فردوسی،نخستین دوره جایزه پژوهش پروفسورآقابزرگ به كوشش انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و بنیاد فردوسی، در تاریخ 16 اسفند سال جاری از ساعت 16 در تالار همایش های پژوهشكده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی با حضور شاهنامه‌پژوهان برجسته ایران و جهان برگزار می‌شود.

براساس این گزارش،در این مراسم ضمن نكوداشت برگزیدگان این جایزه پژوهشی و معرفی برترین آثار پژوهشی كشور در زمینه فردوسی‌شناسی و شاهنامه‌پژوهی از زنده‌یاد پروفسور حسین آقابزرگ به پاس یك عمر تلاش علمی و پژوهشی تقدیر ویژه انجام خواهد شد و از تندیس برنزین پروفسور آقابزرگ كه توسط استاد مجسمه ساز'افشین اسفندیاری' ساخته شده است، نیز رونمایی می‌شود.

در بخش جنبی آیین نخستین دوره جایزه پژوهش پروفسور آقابزرگ، ازكتاب 'دفتر دوم فردوسی‌پژوهی' كه به كوشش یاسر موحدفرد و با همكاری نشر خانه كتاب و بنیاد فردوسی به تازگی به بازار نشر شده است نیز رونمایی می شود.

دراین مراسم از 45 نفر از نویسندگان این كتاب مرجع كه از برجسته‌ترین ایران‌شناسان و شاهنامه‌پژوهان نام‌آور 10 كشور ایران، تاجیكستان، افغانستان، قزاقستان، ازبكستان، آلمان، اتریش، آلبانی، سوئد و بوسنی و هرزگوین هستند، تقدیر خواهد شد.

هم‌چنین جشن هزار و دومین سالگرد پایان سرایش شاهنامه با انجام برنامه‌های هنری از جمله اجرای ضرب و نقل توسط استاد ابوالفضل ورمزیار و مرشد علی ناری، هم‌خوانی چندزبانه شاهنامه به وسیله كودكان دانش‌آموز و نمایش فیلم كوتاه 'حكیم توس در پاریس' به كارگردانی شهرام سالمی ویژه جشن جهانی نوروز و شاهنامه در تالار اصلی یونسكو، برگزار خواهد شد.

آیین یاد شده به كوشش انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، بنیاد فردوسی و انجمن پاسداشت مفاخر ایران و با همكاری خانه كتاب، دانشگاه خوارزمی، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، پژوهشكده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و موسسه فرهنگی اكو برگزار می‌شود.

نخستین دوره جایزه پژوهش پروفسور آقابزرگ در تاریخ سه‌شنبه 16 اسفند ماه 1390 از ساعت 16 در تالار همایش های پژوهشكده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برپا خواهد شد و ورود پژوهشگران و فرهنگ‌دوستان در این آیین، آزاد است.

فراهنگ**9173**1588





:: برچسب‌ها: باند , درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: