آمریكا مسوول اصلی حملات تروریستی در پاكستان است
نوشته شده توسط : sadis

'رستم شاہ مھمند' امروز شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: گروہ ھای وابسته به ایالات متحدہ آمریكا در پاكستان با ایجاد حملات تروریستی درپی بی ثبات كردن اوضاع امنیتی این كشور ھستند.

وی تاكید كرد: این اقدامات تروریستی و كشتن مردم بیگناه نابخشودنی و از سوی مراجع امنیتی و قضایی قابل پیگیری است.

حمله تروریستی اعضای گروہ غیر قانونی جندا... به سه دستگاہ اتوبوس مسافربری در منطقه 'كوھستان' در ایالت 'خیبر پختونخوا'ی پاكستان به كشته شدن 18 نفر و زخمی شدن 9 نفر از شیعیان منجر شد.

اكثر قربانیان این حادثه از سفر زیارتی به ایران به شھرھای خود از جمله ھنزہ، نگر و اسكردو باز می گشتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حادثه تروریستی حمله به مسافران ایالت گلگیت و بلتستان پاكستان را كه به شهادت و مجروح شدن تعدادی از شیعیان این ایالت منجر شد، محكوم كرد.

رستم شاہ مھمند در ادامه گفت و گو با ایرنا تصریح كرد: بیانیه دستگاہ دیپلماسی جمھوری اسلامی درست و بر اساس منطق است.

وی افزود: سخنان سخنگوی وزارت خارجه ایران در واقع برای آگاہ كردن مسلمانان و مردم جهان از توطئه دشمنان اسلام در ایجاد تفرقه و اختلاف بین فرق مسلمان و اشارہ به ھوشیار بودن برابر اقدامات و طرح ھای شیطانی آمریكا و رژیم اسراییل است.

این كارشناس مسائل بین المللی در پاكستان معتقد است: سازمان ھای وابسته به ایالات متحدہ آمریكا از اھمیت و موقعیت استراتژیك شھر گلگیت پاكستان مطلعند، به ھمین دلیل به اتوبوسی كه به طرف این شھر در حركت بود، حمله كرده اند.

وی تصریح كرد: گلگیت مسیر پیونددهنده چین و پاكستان است و قطعا بی ثباتی در این شھر بر امور تجاری چین و پاكستان تاثیرگذار خواھد بود.

رستم شاہ مھمند با اشاره به اینكه مسوولان این حمله بطور كامل از عواقب مخرب و كلی این حادثه با خبر بوده اند، گفت: ھر یك از گروہ ھای تروریستی حاضر در پشت صحنه این حمله یقینا از گروہ بلك واتر آمریكا و دیگر گروہ ھای وابسته به این كشور پشتیبانی و حمایت می شوند.

آصف علی زرداری رییس جمهوری پاكستان در پیامی ضمن محكومیت شدید این حمله تروریستی، خواستار شناسایی و بازداشت عوامل این جنایت شد و 'رحمان ملك' وزیر كشور پاكستان نیز با توجه به این دستور، با ابلاغ دستور العملی به سازمان ھای امنیتی و اطلاعاتی این كشور، خواستار تھیه و ارائه گزارشی كامل از این حادثه در روزھای آینده شد.

حمله تروریستی به شیعیان پاكستان، خشم تمامی شیعیان در این كشور را بر انگیخت بطوریكه گروه های شیعیان در پاكستان در اطلاعیه هایی ضمن محكوم كردن آن، سه روز عزای عمومی اعلام و دیروز جمعه، پس از نماز جمعه در سراسر پاكستان راهپیمایی هایی اعتراضی علیه كشتار شیعیان برپا كرده و شعارهای ضد آمریكایی سر دادند.

آساق ** 1095**1479





:: برچسب‌ها: سفر , سان ,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: