صرفه جویی 100 میلیون بشكه نفت با به كارگیری یك نیروگاه تجدید پذیر یك هزار مگاواتی
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا از دبیرخانه دومین كنفرانس انرژیهای تجدیدپذیر،'شاهرخ فرهنگی' افزود: سهم انرژی های تجدید پذیر نظیر باد و انرژی خورشیدی در تولید برق كشور، كمتر از یك دهم درصد است در صورتی كه بر اساس سند چشم انداز 20 ساله كشور در 1404 باید به بیش از 10 درصد برسد.

وی با اشاره به اینكه كشورهای پیشرفته سرمایه گذاری قابل توجهی در امر پژوهش و توسعه انرژی های نو كرده اند،یادآورشد: متاسفانه این سرمایه گذاری در كشور اتفاق نیفتاده، این در حالیست كه بهره گیری از این انرژی ها علاوه بر صرفه جویی در مصرف نفت و سوخت های فسیلی، پیامدهای مثبتی را از قبیل حفظ محیط زیست، ارتقای جایگاه ایران در عرصه استراتژیك بین المللی، ایجاد فرصت های جدید كسب و كار به همراه خواهد داشت.

به گفته فرهنگی، پتانسیل منابع انرژی تجدید پذیر در كشور به مراتب فراتر از نیاز كشور است، اما واقعی نبودن قیمت حامل های انرژی مانع از توسعه آن در كشور شده است و نسل های آینده باید تاوان سرمایه گذاری نكردن به موقع در این امر را به پردازند.

وی ادامه داد: با وجود پیش بینی تولید پنج هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر در برنامه پنجم توسعه طی سال های 90 تا 94 نگرانی هایی در مورد دست نیافتن به این اهداف وجود دارد و از همین رو در این كنفرانس یك پانل تخصصی با عنوان 'چالش های دستیابی به اهداف برنامه پنجم توسعه در مورد انرژی تجدیدپذیر' پیش بینی شده است.

یادآورمی شود؛ دومین كنفرانس انرژی های تجدید پذیر و تولید پراكنده به عنوان مهم ترین گردهمایی علمی و كاربردی در حوزه های تحت پوشش كنفرانس با همكاری دانشگاه ها، مراكز تحقیقاتی و صنعتی كشور و به میزبانی دانشگاه تهران 17 و 18 اسفند ماه امسال با حضور مدیران اجرایی، اندیشمندان و صنعتگران برجسته كشور برگزار می شود.

در این كنفرانس ضمن ارایه مقالات علمی پذیرفته شده، كارگاه های آموزشی به منظور آشنایی با آخرین دستاوردهای تحقیقاتی و میزگردهای تخصصی به منظور بحث و بررسی چالش های توسعه حوزه های مورد نظر و نیز نمایشگاهی از دستاوردهای فناورانه و صنعتی كشور برگزار خواهد شد.

اقتصام**2021**1319





:: برچسب‌ها: زمستان , سفر , کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: