گشایش كنفرانس مشورتی خلق در پكن
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، یازدهمین دور كنفرانس مشورتی - سیاسی خلق چین با حضور رهبران ارشد این كشور از جمله ' هو جین تائو' رییس جمهور و دبیركل حزب كمونیست و ' ون جیا بائو' نخست وزیر شكل گرفت.

' جیا چین لین ' ، رییس كنفرانس مشورت سیاسی خلق چین خطاب به حدود 2200 نفر از اعضای این كنفرانس كه از سراسر چین در پكن گردهم آمده اند، گزارش كار خود را ارایه كرد.

در این گزارش آمده است كه كنفرانس مشورتی خلق چین در سال گذشته ضمن اجرای ماموریت خود مبنی بر مشورت سیاسی، نظارت دموكراتیك و بررسی مسایل سیاسی، توسعه علمی، پیشبرد هماهنگی اجتماعی، به سازندگی فرهنگی نیز كمك كرده است.

' جائو چی جونگ '، سخنگوی كنفرانس مشورت سیاسی خلق چین نیز در اظهاراتی به اصلاحات سیاسی اشاره كرد و گفت: اصلاحات باید زیر نظر حزب حاكم كمونیست و با ویژگی های سوسیالیستی چین صورت بگیرد.

' جائو ' تصریح كرد كه اصلاحات سیاسی و اقتصادی در چین به هم آمیخته است در غیر این صورت نمی توان اصلاحات اقتصادی را به آرام و درست به پیش برد.

كنفرانس مشورتی - سیاسی خلق ، ارگانی است كه با نظارت بر اوضاع جاری و نگاه به آینده ، پیشنهادهایی را درباره حل مشكلات و مسایل سیاسی و اجتماعی به دولت چین ارائه می دهد.

كنفرانس مشورتی خلق چین ، نهادی موثر و كلیدی برای تحقق همكاری های چند حزبی و مشورت های سیاسی مقام های چینی تحت رهبری حزب كمونیست به شمار می رود.

به اعتقاد مقام های چین، این نهاد كانال اصلی ترویج دمكراسی اجتماعی در چین است.

لوایح پیشنهادی این نشست كمك موثری به اجلاس كنگره خلق چین و تصمیم گیرهای آتی می كند.

اجلاس سالانه كنگره ملی خلق چین (مجلس) كه بزرگترین مرجع قانون گذاری این كشور نیز محسوب می شود از روز دوشنبه در پكن آغاز به كار می كند .

صدها نماینده از سراسر چین در حال ورود به پكن هستند تا در این اجلاس ها و در تالار بزرگ خلق در قلب پایتخت چین شركت كنند.

از اجلاس كنگره ملی خلق چین به عنوان بزرگترین رویداد سیاسی سال در این كشور پهناور یاد می شود.

هزاران مامور امنیتی و پلیس از چند روز قبل در اطراف ' میدان تیان آنمن ' در مركز پایتخت چین مستقر شده اند تا امنیت منطقه را تضمین كنند.

این اجلاس ها از آنجا كه چین امسال درباره كادر جدید رهبری خود در كنگره ماه اكتبر حزب حاكم تصمیم گیری می كند، اهمیت بسیاری دارد.

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: نشان , روز , آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: