ادبیات یكی از زمینه های اثر گذار در گستره فرهنگ است
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، ششمین جشنواره قند پارسی عصر چهارشنبه با حضور تعدادی از شاعران و ادیبان ایرانی و افغانی در تالار سوره هنری برگزار شد.

در این مراسم اسدالله امیری رایزن فرهنگی افغانستان در تهران پیام سیدمخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان به جشنواره قند پارسی راقرائت كرد.

در این پیام آمده است: بار دیگر خانه ادبیات افغانستان هر چند دور از سرزمین مادری به برپایی جشنواره سترگ ادبی می پردازد ، كارنامه های درخشان محمد سرور مولایی ( مثنوی پژوه و بیدل شناس ) و تنی چند از شاعران و نویسندگان جوان میهمن را به ستایش می گیرد.

در ادامه این پیام آمده است : بی گمان ادبیات یكی از زمینه های اثر گذار در گستره فرهنگ شمرده می شود و كار شاعران و نویسندگان در بازشناسی و سمت وسو بخشیدن اندیشه و تفكر انسانی از ارزشمندی فراوانی برخوردار است.

در ادامه این پیام آمده است : جهان با وجود دستیابی و پیشرفت و دریافتهای تازه در عرصه دانشهای مادی نمی تواند نیاز به معنویت را فراموش كند ، از این رو نقش ادبیات در زندگی انسان باید همچنان مهم و كارساز شمرده شود .

هنوز پس از چندین سده شاهنامه فردوسی و مثنوی معنوی مولانا بلخی و بسیار آثار دیگر ادبی در حوزه زبان فارسی حتی در بیرون آن جایگاه بلند خود را دارند و میراثهای اررشمند فرهنگی ما را می سازند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است : تعصب از چالش های بزرگ فرا راه انسانهاست و نگاه ژرف و اندیشمند شاعر و نویسنده جوان ماست كه در رخدادها و نارسایی های اجتماعی اثر گذار خواهد بود زیرا همین خامه پردازان هستند كه در نكوهش از بیداد گری و ستایش داد گستری علم قلم برمی افرازند و به برترین رسالت انسانی می پردازند.

ششمین جشنواره قند پارسی به منظور نكوداشت محمدسرور مولایی؛ مثنوی‌پژوه، بیدل‌شناس و مصحح بزرگ افغانستانی عصر چهارنشبه با همكاری خانه ادبیات افغانستان و مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری در تالار سوره مجموعه و با حضور دبیران ، شعرای ایرانی و افغان و اهالی فرهنگ آغاز به كار كرد.

این جشنواره فردا نیز با محوریت شعر و داستان جوان افغانستان در حوزه هنری ادامه خواهد داشت .

فراهنگ **1630**1319





:: برچسب‌ها: عروسی , دختر , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: