هند،برای خرید نفت ایران فقط منافع داخلی را در نظر می گیرد
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا،خبرگزاری رسمی هند'پی تی آی ' به نقل از منابع دولت هند در واكنش به اظهارات هیلاری كلینتون،وزیر امور خارجه امریكا، مبنی بر اینكه آمریكا 'بسیار صریح و بی پرده' با هند و دیگر كشورها درباره كاهش وابستگی به نفت ایران مذاكره كرده است،نوشت كه دهلی نو تحت تاثیر فشارهای هیچ كشوری قرار نمی گیرند.

منابع خبری دولت هندهمچنین به اظهارات اخیر جیپال ردی،وزیر نفت كه گفته است هند فقط به تحریم های سازمان ملل عمل می كند و خود را ملزم به تبعیت از تحریم های بلوك ها یا كشورهای دیگر نمی بیند اشاره كردند.

وزیر نفت هند افزوده است: ما روابط صمیمی با ایران داریم و واردات نفت از این كشور را ادامه می دهیم و هند برای خرید نفت خام از ایران با هیچ فشاری از طرف ایران مواجه نیست.

كلینتون دیروز پیش از برگزاری جلسه كمیته كنگره،از كشورهایی كه با ایران مراوده نفتی دارند خواسته بود تمهیدات لازم برای كاهش وابستگی به نفت ایران را اتخاذ كنند.

وی ضمنا این موضوع را تایید كرده بود كه كاهش وابستگی به نفت ایران ممكن است برای برخی كشورها دشوار باشد.

كلینتون اظهار داشته بود:ما ضمن احترام به چین،تركیه و هند، اعلام می كنیم كه صریح و بی پرده با تك تك این كشورها گفتگو می كنیم.

وی افزوده بود: به نظر من، باید گام هایی برداشته شود تا این كشورها باور كنند كه می توانند وابستگی خود به نفت ایران را كاهش دهند.

آمریكا تحریم هایی را علیه ایران اعمال كرده كه بر اساس آن دسترسی هر بانك خارجی كه با بانك مركزی ایران مبادله كند را به سامانه مالی امریكا قطع می كند.

هند اكنون 12 درصد از نفت مورد نیاز خود را از ایران تامین می كند.

ایران كه راه ترانزیتی برای آسیای مركزی است،از نظر اقتصادی و تداركاتی برای هند مهم تلقی می شود؛بخصوص اینكه ایران زیرساخت های حمل و نقل جاده ای،ریلی و بندری توسعه یافته ای دارد.

استفاده از راه ترانزیت ایران برای دهلی نو 20 تا 30 درصد صرفه جویی در هزینه حمل و نقل و 15 روز كاهش زمان را به همراه دارد.

آساق** 589**





:: برچسب‌ها: ابرها , گربه , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: