60 درصد سوختگی ها در كشور مربوط به مایعات داغ است
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'فرهاد حافظی' روز چهارشنبه در نشست خبری نخستین همایش بین المللی سوختگی افزود: آمار اسید پاشی در كشور به دلایل مختلف بالا است و متاسفانه در این زمینه ایران بالاترین آمار جهانی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینكه اثرات سوختگی با اسید بسیار مخرب تر از سوختگی های دیگر است، افزود: سوختگی با اسید، از بدترین نوع سوختگی ها به شمار می رود.

دبیر علمی این همایش با بیان اینكه در گذشته پیشرفت های علمی برای درمان سوختگی اندك بوده است، افزود: هم اكنون 150 مقاله علمی در زمینه سوختگی در كشور نوشته شده و علم سوختگی از مراكز سوختگی سراسر كشور جمع آوری شده است.

حافظی با بیان اینكه هم اكنون در همه مراكز استان ها، مركز سوختگی فعال است، افزود: همچنین تا كنون 45 مقاله علمی در مجلات معتبر بین المللی در زمینه سوختگی توسط متخصصان ایرانی به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینكه آمار مرگ و میر براثر سوختگی در كشور نسبت به گذشته كاهش یافته است، افزود: هم اكنون ساخت و ساز بیمارستان های ویژه درمان سوختگی به كندی پیش می رود و از سوی دیگر تعداد مراكز موجود نیز محدود است.

حافظی با اشاره به محدودیت تجهیزات بیمارستان های سوختگی از جمله اتاق ایزوله، گفت: باید یك بیمار دچار سوختگی در یك اتاق ایزوله همراه با دو پرستار تحت مراقبت قرار گیرد تا عفونت از یك فرد به فرد دیگر منتقل نشود.

دبیر علمی نخستین همایش بین المللی سوختگی ادامه داد: باید بیمارستان های بزرگتر و اتاق ایزوله های بیشتری تاسیس شود، هم اكنون در پایتخت كشور، اتاق ایزوله به اندازه كافی وجود ندارد.

حافظی با بیان اینكه بیشتر افرادی كه دچار سوختگی می شوند از افراد طبقه پایین جامعه و دارای وضعیت اقتصادی نامناسبی هستند، گفت: بار جراحی سوختگی این دسته از افراد بر دوش مركز سوختگی شهید مطهری است چرا كه جراحی این افراد برای جراحان از نظر اقتصادی به صرفه نیست.

وی اضافه كرد: هر چند بیمه، مختصری از هزینه درمان این افراد را می پردازد اما از آنجایی كه گاه این بیماران نیاز به بیش از 50 بار جراحی دارند، جراحان انگیزه كافی برای انجام عمل جراحی این افراد را ندارند.

اجتمام**9105**1569**





:: برچسب‌ها: عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: