نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه گزارش داد، 'نائوكی تاناكا' وزیر دفاع ژاپن با اظهار این مطلب گزینه نسل آتی جنگنده های مورد نیاز این كشور را با شبهه مواجه ساخت.

بنابراین گزارش وزارت دفاع آمریكا (پنتاگون) خبر سفارش ساخت 179 فروند جنگنده رادار گریز اف-35 را كه قرار است تا پنج سال آینده تحویل آنها بانجام برسد، مورد تایید قرار داد.

ارزش این قرارداد 15میلیارد و یكصد میلیون دلار برآورد شده است.

این درحالی است كه ژاپن قصد دارد در مجموع 45 فروند از این نوع جنگنده را خریداری كند.

ژاپن قرار است برای هر فروند از این نوع جنگنده مبلغی نزدیك به یكصد و سی میلیون دلار بپردازد. این جنگنده ها قرار است در ماه مارس 2017 به این كشور تحویل داده شوند.

برپایه این گزارش، توكیو كه از یكسو نگران رشد سریع نظامی چین و از دیگر سو با تهدید دایم كره شمالی مواجه است ، در ماه دسامبر سال گذشته میلادی برای ارتقا ناوگان جنگنده های هوایی خود ، جنگنده اف-35 را برگزید.

ژاپن جنگنده فوق را در رقابتی بین شركت لاكهید مارتین، 'اف/آ-18' بویینگ و جنگنده اروپایی 'تایفون' كه توسط كنسرسیوم شركت های اروپایی ساخته می شود ، انتخاب كرد.

مسولان اجرایی شركت 'لاكیهد' آمریكا درحالی پایبندی خود به قیمت های اولیه را بیان می كنند، كه از سویی دیگر افزوده اند تعیین قیمت نهایی این جنگنده منوط به مذاكره دو طرف خواهد بود.

این گزارش می افزاید ژاپن از این رو جنگنده اف-35 را انتخاب كرده كه چین، همسایه آنسوی آب به تازگی جنگنده های رادارگریز ساخت خود را وارد مراحل آزمایش پروازی كرده است.

صویر **1302**1392





:: برچسب‌ها: پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: