نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، 'مسعود سمیعی نژاد' روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه چهاردهمین همایش علمی فولاد كشور با عنوان 'سمپوزیوم فولاد 90' در اصفهان افزود: در كشورهای درحال توسعه، میزان مصرف فولاد به ازای هر نفر بین 100 تا 300 كیلوگرم است.

وی اظهارداشت: در ایران این رقم 300 كیلوگرم به ازای هر نفر است كه بر اساس برنامه پنجم توسعه كشور لازم است میزان تولید از 5/22 میلیون تن به 43 میلیون تن در سال برسد.

به گفته وی، در كشور آلمان برای تولید بیش از 32 میلیون تن فولاد در سال 2010 حدود 5/3 میلیون شغل در صنایع پایین دستی ایجاد شده است.

سمیعی نژاد تصریح كرد: در سال 2011 یك هزار و 500 میلیون تن فولاد در دنیا تولید شده است و كشوهای خاورمیانه بویژه ایران همیشه با كسری تولید مواجه اند.

وی اضافه كرد: ایران سالانه 5/7 الی هشت میلیون تن فولاد در انواع شمش یا مواد خام وارد می كند.

به گفته وی، ایران با داشتن نقش سوق الجیشی در منطقه و مرزهای آبی و خاكی متعدد با همسایگان، پتانسیل توسعه تولید فولاد و در نتیجه صادرات به كشورهای منطقه را دارد.

وی خاطرنشان كرد: در ایران بین میزان تولید، مصرف و صادرات شكاف بزرگی وجود دارد كه باید جبران شود.

به گفته وی، چالشها بخشی به سیاستهای زیربنایی و قسمتی به عملكرد بخش خصوصی مربوط می شود.

سمیعی نژاد گفت: نبود استراتژی ادغام عمومی به سمت فولادسازی در شركتهای معدنی، كمبود زیرساختهای حمل و نقل ریلی و جاده ای در كشور، عقب بودن معادن سنگ آهن از شركتهای فولادسازی و عدم همكاری بانكها برای تسریع در طرح های توسعه فولاد كشور از چالشهایی است كه نیازمند تغییر در سیاست های زیربنایی است.

وی افزود: در بخش خصوصی نیز عدم توجه كافی به توسعه كلان و همه جانبه فناوری در صنعت فولادسازی، عدم ایجاد ساختار دانشی برای صنعت فولاد با ویژگی های بومی كشور و عدم توجه كافی به تحقیقات فراگیر در صنعت فولاد كشور از چالشهای صنعت فولاد كشور است.

به گفته وی،فولادسازان باید هماهنگ شوند و مركز تحقیقاتی وسیع شامل فرایند تولید،طراحی، سرمایه گذاری و صنایع بالا و پایین دستی ایجاد كنند.

7143/1042





:: برچسب‌ها: سفید , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: