بحران مالی موجب كاهش بودجه وزارت دفاع آمریكا شد
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، در این گزارش آمده است: كارشناسان سیاسی و نظامی این پرسش را مطرح كرده اند كه كاهش بودجه وزارت دفاع آمریكا (پنتاگون) به علت بدهی كلان این كشور آیا می تواند بر توان عملیاتی پنتاگون تاثیر بگذارد یا خیر؟

قرار است بودجه وزارت دفاع آمریكا تا ده سال آینده،500 میلیارد دلار كاهش یابد و این كاهش بودجه تنها به خاطر بحران اقتصادی در این كشور است.

دریادار مایك مولن رئیس سابق ستاد مشترك ارتش آمریكا معتقد است كه بدهی و كسری بودجه مهم ترین و اصلی ترین تهدید برای امنیت ملی كشور است.

گفته می شود از لحاظ مادی بودجه بسیاری از برنامه های نظامی آمریكا كاهش خواهند یافت و بیش از شصت فروند هواپیمای هركولس C130 از رده خارج خواهند شد.

قرار است تا سال 2017 نوزده هزار نفر از تعداد تفنگداران نیروی دریایی و حدود 75 هزار نیروی زمینی آمریكا كاسته شود و علت آن تنها كاهش بودجه نظامی پنتاگون است.

در ادامه گزارش فرانس 24 آمده است: درحالی كه آمریكا در حال كاهش هزینه ها و بودجه های دفاعی خود است، ارتش چین در حال قدرت گرفتن بیشتر است و بسیاری از تحلیلگران بر این موضوع تاكید دارند.

در حال حاضر چهار گردان آمریكایی در نقاط مختلف اروپا مستقر هستند كه پیش بینی می شود كاهش بودجه پنتاگون موجب انحلال دو گردان آن شود.

مترجمام**9041** 1506





:: برچسب‌ها: آسیا , مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: