یك میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه تجهیز دفاتر انجمن سینمای جوان شد
نوشته شده توسط : sadis

'هاشم میرزاخانی' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: زمانی كه به انجمن سینمای جوانان ایران آمدم، ستاد مركزی این نهاد سینمایی فقط چهار رایانه قدیمی داشت و خبری از سامانه اطلاع رسانی و پورتال آموزشی و تولید و نمایش و حتی پورتال عكس در این انجمن نبود.

وی گفت: این پورتال ها به مرور زمان در ماه های اخیر طراحی شد و اكنون پورتال اطلاع رسانی انجمن به عنوان یك خبرگزاری مستقل در عرصه فیلم كوتاه در حال فعالیت است و اخبار كلی فیلم كوتاه در استان های مختلف، از این طریق به اطلاع علاقه مندان می رسد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران یادآور شد: راه اندازی پورتال آموزشی نیز از دیگر اقدامات در ماه ها اخیر بوده و حتی حضور و غیاب دانشجویان در دوره های آموزشی و نیز حضور اساتید و ارزشیابی سطح كیفی دوره های آموزشی از طریق این سامانه بررسی می شود.

میرزاخانی ابراز امیدواری كرد كه روند كنونی انجمن سینمای جوانان ایران طی سالیان آینده نیز یابد و این انجمن به یك دانشكده سینمایی تبدیل شود.

** برخی تجهیزات دفاتر انجمن سینمای جوان را اجاره می دادند

وی گام دوم در انجمن سینمای جوان را ساماندهی بخش اجرایی دانست و توضیح داد: پیشتر، دفاتر انجمن سینمای جوان جزایری مستقل محسوب می شدند و اقداماتی كه در این دفاتر انجام می شد و به عنوان نمونه در حوزه های آموزش، تولید، اداری و مالی، هیچ نظارتی از طریق ستاد مركزی بر این دفاتر وجود نداشت.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با بیان آنكه اكنون دفاتر این انجمن تمامی امور مالی و اجرایی خود را با ستاد مركزی هماهنگ می كنند، گفت: در بدو ورود به انجمن سینمای جوان، شاهد آن بودیم كه تجهیزات دفاتر را اجاره می دادند در حالیكه این تجهیزات برای جوانان در نظر گرفته شده بود.

میرزاخانی اضافه كرد: شاید تجهیزات دفاتر بسیار اندك بود، اما همان تجهیزات ناچیز نیز از جوانان دریغ می شد و به برخی افراد اجازه استفاده از آنان داده می شد كه این عمل به هیچ عنوان درست نبود.

** با تجهیزات دفاتر انجمن، مراسم عروسی فیلمبرداری می كردند

وی گفت: برخی از این امكانات، در اختیار دفاتر فیلمبرداری بود و با آن كار عروسی می كردند! و این امر از عدم نظارت دفتر مركزی بر دفاتر نشات می گرفت.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان با بیان آنكه 60 دفتر در سراسر كشور برای این انجمن وجود دارد، یادآور شد: تماس گرفتن با این دفاتر نیازمند انرژی بسیار است و اگر نظارت بر این دفاتر سیستماتیك نباشد نمی توان كاری پیش برد؛ از این رو تمامی دفاتر از طریق اتوماسیون اداری مالی به ستاد مركزی وصل شدند و حساب های بانكی در ستاد مركزی متمركز شد و همه مدیران متوجه شدند تمامی امور این دفاتر باید با هماهنگی ستاد مركزی انجام شود.

میرزاخانی ادامه داد: از میان 60 دفتر انجمن، كمتر از 10 دفتر با ستاد مركزی هماهنگ بودند و دفاتر دیگر هیچ ارتباطی با این ستاد نداشته و تعاملی میان آنها با ستاد مركزی برقرار نبود.

** دفاتری كه بنگاه مسكن بودند

وی تاكید كرد: برخی دفاتر انجمن سینمای جوان به ملك شخصی برخی مدیران این دفاتر تبدیل شده بودند، و عده ای این دفاتر را تعطیل و در آنجا زندگی می كردند؛ برخی دفاتر انجمن سینمای جوان نیز آژانس املاك مسكن شده بودند و صراحتا كمتر از 20 دفتر سینمایی به امور آموزشی می پرداختند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به ساماندهی دفاتر این انجمن گفت: این دفاتر در حوزه تولید، آموزش و اداری مالی، گزارش های خود را به معاونت های ستاد ارسال می كنند و انسجامی كه بین ستاد مركزی بین معاونت های مختلف وجود دارد، موجب شده كه همه بدانند نقص در یك معاونت در امور دیگر معاونت ها نیز تاثیر خواهد داشت.

** حكایت سرمربی یكی از تیم های فوتبال مطرح كه مدیر یكی از دفاتر انجمن بود

میرزاخانی در ادامه با بیان آنكه عملكرد تمامی مدیران دفاتر انجمن بررسی شد، گفت: مدیریت دفاتر انجمن سینمای جوان برای بسیاری از این افراد به عنوان شغل دوم محسوب می شد و خروجی خاصی از دفاتر دیده نمی شد.

وی به یكی از موارد نادر در مدیریت دفاتر انجمن سینمای جوان اشاره كرد و یادآور شد: زمانی سرمربی یكی از تیم های معروف كشور مدیر انجمن سینمای جوانان یك شهر بود و چه تناسبی میان این دو مهم وجود دارد، مشخص نیست(!) و نمونه های اینچنینی بسیار زیاد بوده و شرایط بدتر از این نیز وجود داشته است.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان توضیح داد: معتقدم دفتری كه فعالیت آموزشی ندارد اساسا فعالیت نمی كند، از این رو دفاتر در زمینه آموزش فعال شدند؛ در دوره نخست، 35 دفتر و هم اكنون 54 دفتر در حال برگزاری دوره های آموزشی هستند و شش دفتر باقی مانده نیز مكلف هستند بزودی دوره های آموزشی خود را آغاز كنند.

میرزاخانی تاكید كرد: چنانچه دفتری ظرفیت جذب نیرو نداشته باشد، این ظرفیت را به شهری دیگر در همان استان منتقل می كنیم و این برنامه برای ما جدی است.

وی گفت: یافتن نیروی بومی متخصص در عرصه سینما كار دشواری است اما با یاری مدیركل وزارت ارشاد استان ها توانستیم بیش از 40 درصد دفاتر را از منظر نیروی انسانی بازنگری جدی كنیم و همواره در جلسات با مدیران سینمایی تاكید كرده ایم كه ملاك ما عملكرد است و با كسی احد و اخوت نداریم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران یادآور شد: عملكرد دفاتر این انجمن همچنان با ایده آل های مورد نظر فاصله دارد و هر دفتر باید به عنوان بازوی اصلی سینمایی در استان ها بدرخشد و پایگاهی برای جمع شدن هنرمندان حوزه فیلم و عكس در هر استان باشد.

میرزاخانی ابراز امیدواری كرد كه با نظارت ها و پیگیری هایی كه در حال انجام است این امر در آینده نچندان دور محقق شود.

** تجهیز دفاتر انجمن سینمای جوان اقدامی بزرگ، كه محقق شد

وی به تجهیز دفاتر امور سینمایی اشاره كرد و توضیح داد: تمامی دفاتری كه در حوزه آموزش شروع به فعالیت كردند، بطور همزمان به موارد مورد نیاز و ضروری همچون دوربین، سه پایه، وسایل صدابرداری، تدوین تجهیز شدند و در آینده نچندان دور این دفاتر به امكانات نورپردازی نیز مجهز خواهند شد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان با بیان آنكه دفاتری كه در زمینه آموزش فعالیت می كردند تجهیز شده اند، افزود: هر دفتری كه در مقوله آموزش فعالیت نداشته باشد، تجهیز نمی شود و اكنون 54 دفتری كه به مقوله آموزش می پردازند تجهیز شده اند. شش دفتر باقیمانده نیز تا زمانی كه دوره های آموزشی را برگزار نكنند، تجهیز نخواهند شد.

میرزاخانی به ارائه تجهیزات اداری به دفاتر اشاره كرد و گفت: صندلی ها، میزها، وسایل آموزشی مورد نیاز هنرجویان در دفاتر سراسر كشور تعویض شد و از ستاد مركزی، بیش از 200 كامیون، این تجهیزات را به دفاتر منتقل كردند و تمامی دفاتر به این امكانات تجهیز شدند.

وی با بیان آنكه مقوله نمایش در دفاتر جدی تر از گذشته پیگیری شد، ادامه داد: سالن های نمایش دفاتر خیلی قابلیت نمایش فیلم از طریق ویدیو پروژكتور را نداشتند و در نهایت دفاتر به 'ال. سی.دی' های 42 اینچ و 'دی. وی.دی پلیر' و 'دی.وی.كم' مجهز شدند تا هنرجویان دغدغه ای در زمینه نمایش نداشته باشند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان اضافه كرد: بیش از یك میلیارد و 300 میلیون تومان برای تجهیز دفاتر امور سینمایی هزینه شد و این كار با حمایت های 'سیدمحمد حسینی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و 'جواد شمقدری' رییس سازمان امور سینمایی صورت گرفت.

فراهنگ ** 1983 ** 1071





:: برچسب‌ها: موسیقی , پاییز , به من ,
:: بازدید از این مطلب : 577
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
نیما در تاریخ : 1390/12/9/2 - - گفته است :
سلام دوست عزیز وبلاگ جالب دارید ،امیدوارم موفق باشید.
خوشحال میشم به سایت منم سر بزنی.
zeytoondl.com


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: