حضور درانتخابات تكلیف همگانی/ مجلس قوی پشتیبان برنامه های پیشرفت كشور است
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'محمود احمدی نژاد' روز سه شنبه در مراسم افتتاح همزمان 15 هزار واحد مسكن مهر استان تهران در شهرستان پاكدشت با بیان این كه ملت ایران 33 سال است كه صحنه گردان كشور هستند، تاكید كرد: همه امور كشور بر اساس انتخابات است.

وی با بیان این كه مردم همیشه نقش خود را به خوبی انجام داده اند، اظهارداشت: مجلس كارآمد می تواند نقش موثر و تعیین كننده ای در پیشرفت كشور ایفا كند.

رییس جمهوری تصریح كرد: نمایندگان مردمی، دلسوز و متعهد به ملت می توانند پشتیبان خوبی برای مدیریت كشور باشند.

احمدی نژاد تاكید كرد كه نمایندگان مجلس با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند و حضور نمایندگان كاردان و پایبند به حقوق ملت در مجلس موجب وحدت، همدلی و همبستگی ملی می شود.

وی، حضور در انتخابات را تكلیف همگانی دانست و گفت: انتخابات صحنه حضور مردم در عرصه های مهم و اساسی كشور است.

** ملت ها در تمام دنیا بار دیگر بیدار شده اند

رییس قوه مجریه در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط منطقه اشاره كرد و گفت: بیش از 400 سال است كه گروهی بر دنیا حاكم هستند.

احمدی نژاد با یادآوری دوران برده داری، استعمار و غارت ثروت ملت ها اظهار داشت: كشورهای سلطه گر و استعماری وقتی با اقدامات ضد استعماری ملت ها بیرون رانده شدند نقاب، شعار و سازماندهی خود را تغییر دادند اما هدف و برنامه های آنها هیچ تغییری نكرده است.

وی تصریح كرد: كشورهای سلطه گر سازمان های بین المللی را ایجاد و خود بر آن ریاست می كنند، استكبارگران از طریق این سازمان ها همان جریان غارتگری و چپاول ثروت ملت ها دنبال می كنند.

رییس جمهوری افزود: آنها به گونه ای برنامه خود را طراحی می كنند كه ملت ها قادر به نظارت و حسابرسی نیستند ضمن آن كه متوجه نمی شوند كه ثروتشان چگونه غارت می شود.

احمدی نژاد با یادآوری وضعیت برخی كشورهای آفریقایی گفت: در حالی مردم این كشورها در فقر كامل به سر می برند كه دارای معادن طلا و فلزات گرانبهایی هستند در حاكی كه این ثروت های از سوی كشورهای غربی به شیوه های مختلف غارت می شود.

وی با بیان این كه اكنون در تمام دنیا ملت ها بار دیگر بیدار شده اند، افزود: تمام تلاش استكبار آن است كه از این بیداری به نفع خود و در جهت ادامه تسلط بر ملت ها استفاده كند.

رییس جمهوری با اشاره به تلاش برخی كشورهای منطقه كه از سوی آمریكا و رژیم صهیونیستی حمایت می شوند، تصریح كرد: اكنون كشورهایی شعار آزادی در انتخابات در منطقه سر می دهند كه نه تنها قانونی ندارند كه كلمه انتخابات در آن نوشته شود بلكه قانون اساسی در این كشورها وجود ندارد.

احمدی نژاد خاطرنشان كرد: این كشورها كه رای و مجلسی ندارند در حالی دور هم جمع شده و برای كشورهای دیگر خواهان دموكراسی و انتخابات هستند كه دستورات دیكته شده اربابان خود را اجرا می كنند.

وی با خنده دار توصیف كردن تلاش این كشورهای فاقد قانون اساسی در انتخابات برای استقرار دموكراسی و انتخابات در كشورهای دیگر افزود: تاسف بار این است غارتگرانی كه امروز از یك كشور برای ساقط كردن كشور دیگری استفاده می كنند بعدها وقتی منافعشان اقتضا كند همین كشورها را نیز ساقط می كنند.

رییس دولت دهم تمام اقدامات انجام شده در این رابطه را نجات رژیم صهیونیستی و غارت ثروت های ملت منطقه دانست و گفت: غربی ها برای نفت منطقه برنامه ریزی بلندمدت دارند و در این خصوص بارها جنگ های مختلفی برای تسلط بر منابع انرژی به راه انداخته اند.

احمدی نژاد اظهارداشت: عده ای در منطقه برای چند روز قدرت و زندگی ذلت بار، همه منافع ملت خود، منطقه و بشریت را قربانی پستی و خفت از مستكبران می كنند.

** هشدار رییس جمهوری به برخی سران كشورهای منطقه

وی در ادامه خطاب به برخی سران كشورهای منطقه گفت: بیدار شوید و چشم های خود را باز كنید، سلطه گران احترام و ارزشی برای شما قائل نیستند و به شما به عنوان یك ابزار و رسیدن به مقاصد خود نگاه می كنند.

رییس جمهوری با یادآوری حمایت آمریكا و غرب از صدام در دوران جنگ تحمیلی علیه ایران اظهارداشت: زمانی كه صدام جنگ علیه ایران را آغاز كرد او را قهرمان جهان عرب معرفی كردند در حالی كه آمریكا، انگلیس و فرانسه پشتیبان آن بود؛ اما زمانی كه حضور صدام به ضرر منافع آنها شد با یك بهانه او را به كنار انداختند.

احمدی نژاد با تاكید بر این كه ملت های منطقه و دنیا باید مراقب باشند، افزود: اگر كشورها استقلال و آزادی می خواهند باید روی پای خود بایستند چرا كه مستكبران تنها به فكر منافع خود هستند.

وی با یادآوری این كه مستكبران اعلام كرده اند كه اخلاق در سیاست نقشی ندارد، افزود: آنها آشكارا می گویند كه به هیچ قانون و ارزشی پایبند نیستیم از این رو همه ملت ها باید مراقب باشند.

رییس قوه مجریه خاطرنشان كرد: ملتی كه برای قانون اساسی خود به بیگانگان متكی شود نه تنها آن را به دست نمی آورد بلكه داشته های خود را نیز از دست می دهد؛ این مساله ای است كه در گذشته نیز تجربه شده است.

احمدی نژاد با تاكید بر این كه آدم كشی و جنگ كمكی به همدلی، وحدت و استقلال ملت ها نمی كند به كشورهای منطقه هشدار داد كه هوشیار باشند چرا كه مستكبران و غارتگران با چهره جدیدی می خواهند فریب جدیدی را به ملت های منطقه ما تحمیل كنند.

وی تصریح كرد: بیشترین درگیری از سوی مستكبران همیشه به منطقه ما وارد شده است، ملت های منطقه آگاه باشند كه بار دیگر قدرتمندان بر این منطقه حاكم نشوند.

** مسكن یك امر فرهنگی و اجتماعی است

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، مسكن را از مسایل اساسی هر جامعه دانست و گفت: اگر محل امن و آرامش بخش برای خانواده ها مهیا نباشد شیرازه خانواده ها در معرض آسیب قرار می گیرد، ضمن آن كه نگرانی و فشار اجازه نمی دهد خانواده شكل مطلوب خود را به دست آورد.

احمدی نژاد، مسكن را محل تعالی و كمال یك خانواده دانست و افزود: مسكن محل تربیت انسان های صالح برای ساختن آینده كشور است.

وی همچنین مسكن را یك مساله فرهنگی و اجتماعی دانست و یادآور شد: بیش از آن كه مسكن یك مساله اقتصادی باشد، اجتماعی و انسانی است.

رییس جمهوری با تاكید بر این كه هر خانواده ای باید حداقل یك مسكن مناسب را در اختیار داشته باشد، ادامه داد: دولت و ملت باید در این زمینه بسیج شوند.

احمدی نژاد، بسیاری از مشكلات جوامع را ناشی از سستی بنیان خانواده توصیف كرد و گفت: رژیم صهیونیستی و قدرت های بزرگ در پشت صحنه این مساله قرار دارند چرا كه برای تسلط بر جهان نیازمند تخریب جامعه هستند كه در این رابطه خانواده در محور آن قرار دارد.

وی یادآور شد: آنها برنامه ریزی می كنند تا خانواده ها را متلاشی كنند.

رییس دولت دهم با بیان این كه آنها مفهوم خانه و خانواده را تغییر داده اند، افزود: در فرهنگ اسلامی زن و مرد مكمل هم هستند ضمن آن كه خانه و خانواده پایه اصلی فرهنگی است كه انسان را می سازد.

احمدی نژاد یادآور شد: پنجاه سال پیش غرب وضعیت اقتصادی و معماری ایران را تغییر داد، آنها به نحوی اقدام كردند كه مسكن به یك معضل و مشكل تقریبا حل نشدنی تبدیل شد به طوری كه به جایی رسیدیم كه خانه برای برخی ها آرزو شد.

وی خاطرنشان كرد: در كشور باید به جایی برسیم كه همه افرادی كه می خواهند خانواده تشكیل دهند با شرایط آسان صاحب یك واحد مسكونی باشند، چرا كه وقتی ما می خواهیم الگویی در جهان شویم در بخش مسكن و شهرسازی نیز باید الگو سازی كنیم.

رییس جمهوری افزود: با این اندیشه طرح مسكن مهر یك كار ضروری و اضطراری بود تا جوابگوی انبوه تقاضاهای پاسخ داده نشده در سال های گذشته باشد.

احمدی نژاد گفت: طرح اصلی مسكن در كشو بعد از رفع این نیاز اضطراری مردم اجرایی می شود.

وی اظهارامیدواری كرد كه مقدمات این طرح در اوایل سال آینده فراهم شود و از تهران ساخت خانه های بزرگ با معماری و شهرسازی پیشرفته كلید بخورد.

رییس جمهوری این مساله را یك افق آرمانی دانست و اظهارداشت: باید گام به گام حركت كنیم تا به نقطه مطلوب برسیم كه همه ایرانی ها در فضای مطلوب زندگی و از لحاظ سكونت دغدغه ای نداشته باشند.

سیام**2023**9132





:: برچسب‌ها: نور ,
:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: