كاهش نرخ بیكاری و وابستگی به نفت ازمهمترین برنامه های چشم اندازتوسعه كشوراست
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم عزیزی عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان كرمانشاه كه در سرسرای شهدای دولت استانداری كرمانشاه برگزار شد، با اشاره به تدوین سند چشم انداز 20 ساله كشور از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: در افق 1404، كشورمان باید در مباحث مختلف هشت درصد رشد و رتبه اول علمی منطقه را از آن خود كند.

وی افزود: همچنین در این افق وابستگی كشورمان به نفت باید به حداقل و صفر برسد و تنها سه درصد از درآمدهای نفتی صرف برنامه های جاری كشور شود.

عزیزی خاطرنشان كرد: سند چشم انداز توسعه كشور كه از سوی مقام معظم رهبری تدوین شده است، دارای فصل ها و ماده های مختلف می باشد كه اولین فصل آن مربوط به فرهنگ و اولین ماده آن نیز مربوط به الگوی ایرانی اسلامی است، الگویی كه پس از اثبات ناكارآمدی مدل شرقی و غربی باید به دنیا ارائه شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور افزود: دومین ماده چشم انداز توسعه كشور، مربوط به وارد كردن فرهنگ در تمام حوزه ها می باشد كه باید به آن توجه اساسی صورت گیرد، ضمن آنكه ساخت و ساز مساجد و افزایش این مكان مقدس نیز به عنوان سومین ماده از برنامه سند چشم انداز توسعه در زیرگروه فرهنگ می باشد.

عزیزی در ادامه به ایجاد 42 ردیف جدید اعتباری برای پروژه های استان با رقمی معادل هفت هزار و 80 میلیارد ریال، خبر داد و گفت: همچنین اعتبار پروژه های كرمانشاه از پنج هزار و 678 میلیارد ریال در سال 90، برای سال آینده تقویت و به 9 هزار و 738 میلیارد ریال خواهد رسید.

وی افزود: همچنین برای سال آینده كرمانشاه و به بركت سفر رهبر معظم انقلاب یك هزار و یكصد میلیارد ریال بدون آینده پروژه مشخصی برای آن تعریف شده باشد به این استان اختصاص یافته است.

معاون رییس جمهور همچنین به صندوق توسعه ملی كشور اشاره و با بیان اینكه این صندوق در آینده نزدیك به یكی از بزرگترین صندوق های كشور تبدیل می شود، پیش بینی كرد، ذخایر ارزی این صندوق برای سال آینده به 500 هزار میلیارد ریال برسد.

عزیزی با اعلام اینكه قرار است منابع این صندوق به طرح های فزآینده كشور اختصاص یابد، خاطرنشان كرد: سال گذشته 20 و امسال نیز 23 درصد از محل این صندوق به اینگونه طرح ها اختصاص یافت و در سال آینده افزایش نیز می یابد.ك/2

7458/567/ 1645





:: برچسب‌ها: دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: