سلطانیه: ابتدا توافق در خصوص 'مدالیته'؛ سپس دسترسی
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار ایرنا از مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی نشست دو ساعته توجیهی سفرای جنبش عدم تعهد (نم) روز دوشنبه پشت درهای بسته در محل آژانس برگزار شد.

سلطانیه بعد از این نشست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح كرد: در این نشست ، آخرین تحولات مربوط به موضوع هسته ای ایران از جمله دو دور مذاكرات تهران و آژانس مورد بررسی قرار گرفت.

سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: در این جلسه بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای همكاری با آژانس و در عین حال عدم هرگونه سازش در خصوص حقوق غیرقابل انكار ملت ایران، تاكید شد.

سلطانیه ادامه داد: در این جلسه اعلام شد كه جمهوری اسلامی ایران در مذاكرات فشرده در تهران با تمام حسن نیت و شفافیت، مذاكراتی را پیرامون 'ابعاد حقوقی و تخصصی'، انجام داد.

سفیر ایران در آژانس گفت: در خصوص سوال برخی از سفرای عدم تعهد درباره دسترسی بازرسان آژانس به 'پارچین' تاكید شد كه 'ابتدا می بایست چارچوب و مدالیته ای با كلیه ملاحظات ، مورد بحث و توافق قرار گیرد كه در آن وظایف دو طرف كاملا مشخص باشد تا زمینه دسترسی و بازدید فراهم شود.

سلطانیه تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است به فرایند گفت و گو ها با آژانس بر اساس اصول و تعهدات بین المللی خود از جمله 'ان پی تی' ادامه دهد.

سفیر ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطرنشان كرد كه بر اساس مصوبه امروز سفرای نم ، گروه كاری این جنبش متشكل از معاونان سفرا برای تهیه بیانیه حمایت از جمهوری اسلامی ایران بلافاصله كار خود را آغاز كرد.

سلطانیه یادآور شد كه بیانیه سفرای جنبش عدم تعهد پس از تصویب نهایی ، توسط سفیر مصر در شورای حكام قرائت خواهد شد.

گفتنی است جلسه شورای حكام آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته آینده برگزار می شود.

یوكیو آمانو مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی سه روز پیش جدیدترین گزارش خود را درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران منتشر كرد.

اروپام 1344**1415





:: برچسب‌ها: سان , عکس , آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: