استفاده از تمام ظرفیت آموزش و پرورش برای ریشه كنی بی‌سوادی
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش مركز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، 'علی باقرزاده' در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینكه میراث بزرگ امام خمینی(ره) ‌برای بشریت و انقلاب اسلامی بود، افزود: از ماه‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) ‌پیامی را برای ملت شریف ایران صادر كرد كه نشان دهنده عمق باور امام به پیشرفت علم و دانش بود.

رییس سازمان نهضت سواد آموزی خاطر نشان كرد: نگاه كوتاه مدت امام خمینی(ره) ‌به سوادآموزی این بود كه همواره شرایطی را فراهم آورند كه مردم كشور در آینده نزدیك حداقل سواد خواندن و نوشتن را داشته باشند.

وی تصریح كرد: نگاه دراز مدت امام خمینی(ره) به سوادآموزی این بود كه همواره لازم است فرهنگ وابسته كشور را به فرهنگی مستقل تبدیل شود.

باقرزاده گفت: بر اساس سرشماری سال 1385، از میان جمعیت 9 میلیون و 800 هزار نفری بالای 6 سال، 15 درصد از این جمعیت سواد خواندن و نوشتن را نداشتند.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی كشور گفت: پس از آن در پنجم دی ماه نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب داده شد كه طی آن مقام معظم رهبری فرمودند نباید بین جمعیت 10 تا 49 سال كشور بی سواد وجود داشته باشد.

وی افزود: با دستور وزیر آموزش و پرورش هماهنگی لازم برای استفاده از ظرفیت‌های ادارت كل آموزش و پرورش استانها، نهادهای دولتی و غیر دولتی برای ریشه كنی بی سوادی صورت گرفت.

اجتمام** 1379*





:: برچسب‌ها: نیویورک , فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: