نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا ، مفاهیم به كار رفته در این كتاب مستند به بسیاری از سوره های قرآن ، روایات و ادعیه اهل بیت(ع) است. این اثر در یك مقدمه و در شش جهش شامل 'كلیات'، 'نیاز، خواست و گرایش'، 'مقصد'، 'قصد، عزم و اراده'، 'برنامه و برنامه ریزی' و 'نظارت و ارزیابی فعال' تنظیم و تدوین شده است.

مباحث این كتاب در قالب دو عنوان كلی شناختی و مهارتی، به بررسی عناصر مهم برنامه ریزی می پردازد. در جهش اول مطالبی به صورت اجمالی و كلی درباره مبانی برنامه ریزی بر اساس قرآن و روایات اهل بیت(ع) بیان شده است.

در جهش دوم، به مبحث نیاز، گرایش و خواست پرداخته شده و اهمیت هر یك را در یك برنامه ریزی بیان كرده است.

دراین جهش انواع نیازها و همچنین چگونگی تشخیص نیازها و گرایش های حقیقی از غیر حقیقی و در نظر گرفتن آنها در برنامه ریزی مورد بررسی قرار گرفته است.

در جهش سوم، مباحثی درباره مقصد، چیستی و بیان ضرورت و اهمیت آن در برنامه ریزی در این جهش مطرح شده و نحوه كاربرد آن از جهت انواع و تاثیراتی كه در زندگی انسان دارد، مورد بررسی قرار گرفته است.

نویسندگان در جهش چهارم، به بررسی مفاهیم 'عزم، اراده و قصد' به عنوان عناصر مهم در تصمیم گیری های كلان و غیر كلان زندگی و عامل محرك در به اجرا در آمدن برنامه ها پرداخته شده و همچنین ابعاد گوناگون آن مورد بررسی قرار گرفته است.

در جهش پنجم از آنجا كه هر برنامه به محتوایی جهت اجرا نیازمند است در این قسمت به انواع محتوا، بررسی جوانب برنامه به عنوان محتوا و نحوه پرداختن به آن به عنوان برنامه ریزی اشاره شده است.

جهش ششم به چیستی نظارت و ارزیابی فعال و تاثیر آن در برنامه ریزی فرد و همچنین نحوه اجرای آن می پردازد.

موسسه كتاب فردا چاپ اول این كتاب را با حمایت نهاد كتابخانه های عمومی كشور در 307 صفحه، قطع وزیری، شمارگان 1000 نسخه و قیمت 6200 تومان روانه بازار كتاب كرده است.

فراهنگ **1630**1588





:: برچسب‌ها: باغ , مردم , انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: