تجمیع مراكز پژوهشی برای بهره گیری از ایده های جدید و نوآورانه است
نوشته شده توسط : sadis

' سید محمود فاطمی عقدا ' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت : ماموریت جدید مركز بویژه در حوزه راه ، مهندسی راه سازی به منظور كاهش هزینه های ساخت راه و راه آهن صورت می گیرد .

پیش از این ' مركز تحقیقات ساختمان ومسكن ' به عنوان مجموع رسمی وابسته به وزارت مسكن وشهرسازی سابق در بخش ساخت وساز فعالیت های پژوهشی خود را انجام می داد ، اما با شكل گیری وزارت راه وشهرسازی موضوع تجمیع تشكیلات مشابه پیگیری شد ،تا سرانجام شورای عالی اداری ،تحقق این مهم را تصویب كرد .

دولت امسال هشت هزار میلیارد ریال برای نگهداری و تجهیز راهها تخصیص داده و علاوه بر این 600 هزار میلیارد ریال نیز برای حمل ونقل عمومی هزینه كرده است .

وی افزود: بهینه سازی سیستم حمل ونقل ریلی به منظور افزایش سرعت ناوگان هم در حوزه بار و نیز مسافر با استفاده از زیر ساخت های موجود پیگیری می شود.

دولت در سال جاری به منظور توسعه بخش ریلی 9 هزار میلیارد ریال اختصاص داده و طی 9 ماهه نخست سال جاری 42 میلیون تن بار در كشور از طریق حمل ونقل ریلی جابه جا شد.

فاطمی عقدا گفت : در بخش معماری و شهرسازی ،سیاست كلی این مركز سوق دادن ساخت وساز ها و برنامه ریزیها به سمت بهبود فضاهای شهری براساس الگوی معماری اسلامی - ایرانی است .

وی از راه اندازی بخش قیر و آسفالت در مركز یادشده به عنوان گامی در جهت بهبود كیفیت آسفالت راه ها و دوام بهره برداری از انها یاد كرد .

براساس مصوبه شورای عالی اداری مؤسسه قیر و آسفالت ایران با همه امكانات، اموال، تجهیزات، وظایف، اختیارات و نیروی انسانی در مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی ادغام می‌شود.

طی دوره هشت ساله (دولت نهم و دهم ) در مجموع آسفالت شش هزار و 200كیلومتر برنامه ریزی شد و در این دوره ساخت 14 هزار و 500 كیلومتر راه روستایی همراه با آسفالت پیش بینی شده است .

رئیس مركز تحقیقات راه ،مسكن و شهرسازی پیش بینی كرد : در آینده بخش های دریایی ، هوایی و فرودگاهی در این مركز دایر خواهد شد و اكنون تحقیقات مربوط به راه آهن آغاز شده و مراكز تحقیقاتی كه در بخش راه آهن و فرودگاهی نبوده ، شكل می گیرد .

مصوبه ایجاد مركز تحقیقات راه ، مسكن و شهرسازی از سوی محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری و رئیس شورای عالی اداری برای اجرا ابلاغ شده است.

' مركز تحقیقات ساختمان و مسكن ' در قالب پروژه عمرانی سازمان ملل متحد ' UNDP' از سال 1350 تاسیس شد و تا سال 1352كه رسماً فعالیت خود را آغاز كرد، وظیفه تحقیق و پژوهش در زمینه ساختمان و مسكن، توسط ' دفتر مطالعات و معیارهای ساختمانی' وزارت مسكن و شهرسازی وقت را انجام داد.

در سال 1350، براساس توافقنامه بین وزارت مسكن و شهرسازی و UNDP این وظیفه به مركز واگذار شد و در سال 1352، مركز تحقیقات ساختمان و مسكن، فعالیت‌های خود را به شكل رسمی آغاز كرد.

اساسنامه پیشنهادی مركز در سال 1356، به تصویب مجلس شورای ملی رسید و از آن زمان مركز دارای شخصیت سازمانی مستقل شد و به عنوان یكی از سازمان‌های وابسته به وزارت مسكن و شهرسازی به وظایف تعیین شده در اساسنامه مبادرت می‌ورزد.

اقتصام ** 1559**1319





:: برچسب‌ها: د , دره عمیق و باریک , زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: