تجمع اعتراضی فعالان مدنی و سومالیایی های مقیم انگلیس در لندن
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار ایرنا، این تجمع اعتراضی همزمان با گشایش اجلاس بین المللی سومالی در كاخ 'لنكستر هاوس' لندن برگزار شد و شركت كنندگان با سر دادن شعارهایی كشورهای غربی را به دروغگویی و منفعت طلبی در بحران های منطقه ای متهم كردند.

آنان پلاكاردهایی در دست داشتند كه بر روی برخی از آنها نوشته شده بود: دست از سر سومالی بردارید، كشورهای غربی فقط به فكر استثمار مردم آفریقا هستند، دخالت نظامی در سومالی محكوم است، مردم سومالی از قحطی و گرسنگی می میرند و جامعه بین المللی بی تفاوت نظاره گر است، دزدان دریایی واقعی كشورهای غربی هستند، اتحاد و حاكمیت ملی سومالی قابل معامله نیست، به اشغال و كشتار در سومالی پایان دهید و ...

این تجمع توسط برخی از سومالیایی های مقیم انگلیس و با حمایت ائتلاف بزرگ ضدجنگ انگلیس برگزار شد.

ائتلاف ضدجنگ انگلیس در بیانیه ای با اشاره به گزارش های رسانه ای در مورد احتمال دخالت نظامی انگلیس در سومالی، از دولت این كشور خواست طرح های خود را برای تكه تكه كردن كشوری كه از قبل دچار تفرقه و فقر شدیدی است، متوقف كند.

همزمان با برگزاری اجلاس بین المللی سومالی در لندن، جمعی از اتیوپیایی ها و مصری های مقیم انگلیس نیز با تجمع در مقابل كاخ لنكستر هاوس نسبت به حضور مقامات كشورشان در این اجلاس اعتراض كردند.

اجلاس یك روزه سومالی روز پنجشنبه با حضور مقامات و نمایندگان حدود 50 كشور و سازمان بین المللی و منطقه ای در لندن گشایش یافت.

دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس، بان كی مون دبیركل سازمان ملل، شیخ شریف احمد رییس جمهوری سومالی، حمد بن جاسم نخست وزیر قطر و هیلاری كلینتون وزیرخارجه آمریكا در مراسم افتتاحیه این اجلاس سخنرانی كردند كه همه آنان در سخنان خود از تروریسم، دزدی دریایی و قحطی و خشكسالی به عنوان مشكلات عمده سومالی نام بردند كه برای حل آنها نیاز به اراده مشترك بین المللی است.

طی دو دهه گذشته چندین اجلاس بین المللی و منطقه ای برای حل مشكلات سومالی تشكیل شده، ولی تاكنون نتیجه خاصی از این اجلاس ها به دست نیامده است.

'عبدولی محمد علی' نخست وزیر سومالی كه همراه با دیگر مقامات آن كشور در اجلاس لندن شركت دارد، هشدار داده است كه كشورش در 'مقطعی حساس' به سر می برد و به كمك های بیشتر بین المللی نیاز دارد.

وی به 'بی.بی.سی' گفت: مشكلات سومالی تنها با راه حل های نظامی رفع نمی شود و همزمان باید تمركز بیشتری بر افزایش كمك های انسان دوستانه، تحصیلات و تقویت نظم و قانون صورت بگیرد.

وی افزود: ما می خواهیم از دوره جنگ سالاری، تروریسم و دزدی دریایی به دوره صلح و ثبات برسیم. 20 سال بی قانونی، خشونت و بی نظمی كافی است. سومالی برای برداشتن گام هایی رو به جلو آماده است.

در همین حال سخنگوی گروه الشباب كه از سوی كشورهای غربی به تروریسم و افراط گرایی متهم شده، تاكید كرده است كه انگلیس باید متوجه باشد مسلمانان مدتهاست دست رد به سینه امپریالیسم و استعمار زده اند و بیهودگی این تلاش تازه شان نیز كاملا هویداست.

روزنامه گاردین نیز در آستانه این اجلاس در گزارشی با اشاره به بررسی طرح مداخله نظامی احتمالی در سومالی توسط دولت انگلیس، نوشت: 'با این كه این طرح ها هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده ولی بررسی آنها در سطوح بالای سیاسی و امنیتی نشانگر عمق نگرانی دولت انگلیس از تهدیدهای موجود در سومالی بویژه علیه دولت مورد حمایت غرب در موگادیشو می باشد.'

اروپام**345**1368**





:: برچسب‌ها: نور , روش , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: