رییس نظام مهندسی ساختمان:40درصد مصرف انرژی در بخش ساختمان هدر می رود
نوشته شده توسط : sadis

'سیدمهدی هاشمی' روز پنجشنبه در 'دومین همایش ملی مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی با نگرشی به مبحث 19 مقررات ملی ساختمان' افزود: هم اكنون عمده مصرف انرژی كشور به بخش ساختمان و حمل ونقل مربوط می شود.

به گفته وی، هدر رفت مصرف انرژی در سطح كشور در بخش حمل ونقل نیز بالاست.

وی با اشاره به تفكیك مصارف انرژی ساختمان در سطح كشور گفت: از این میزان 71 درصد در بخش خانگی و گرمایشی استفاده می شود، 22 درصد برای گردش آب و هفت درصد در بخش پخت و پز مصرف می شود.

وی با بیان اینكه ایران اكنون رتبه سوم مصرف گاز و بنزین را در سطح جهان داراست، افزود: ایران با داشتن یك درصد جمعیت جهان با كمال تاسف هفت درصد مصرف سوخت دنیا را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی با وجود توجه به مصرف بهینه انرژی در برنامه های سوم، چهارم و پنجم توسعه كشور، مصرف انرژی در ایران سیر صعودی داشته است.

وی خاطر نشان كرد: هم اكنون مصرف انرژی مهم ترین بحث دنیا است زیرا در حقیقت بحران انرژی بحران اقتصادی را به وجود آورده است و بحران اقتصادی بحران های دیگر جهان را رقم زده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خاطر نشان كرد: جامعه مهندسین باید پرچمدار كاهش مصرف انرژی در سطح كشور باشند و مسوولان مهندس هر كجا كه حضور دارند اعم از مجلس، دولت و نظام مهندسی باید این تكلیف را انجام دهند.

وی فرهنگ سازی در راستای مصرف انرژی در بخش ساختمان را مورد تاكید قرار داد و افزود: تدوین قانون به تنهایی كفایت نمی كند بلكه اجرای این قوانین مهم است و ارائه تسهیلات به مردم از راهكارهای تحقق دست یابی به این اهداف است.

وی حركت به سوی استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر را از جمله راهكارهای مصرف بهینه انرژی عنوان كرد و افزود: در حال حاضر استفاده از انرژی ها نوین در كشور بین نیم تا سه درصد كل مصارف را شامل می شود كه رقم پایینی است.

7487/659/330





:: برچسب‌ها: جشنواره , گل , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: