سایه سنگین قوانین مالی یوفا بر نقل و انتقالات اروپا
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرگزاری ها، در همین راستا باشگاه های انگلیس كه ژانویه گذشته 225 میلیون پوند خرج كرده بودند، امسال مخارجشان در نقل و انتقالات به سختی به 50 میلیون پوند رسید.

'آرسن ونگر' سرمربی آرسنال در این باره گفت: ظاهرا كل اروپا به دلیل مسائل اقتصادی سعی كرده كمی محتاط تر عمل كند.

یوفا هفته گذشته اعلام كرد مجموع بدهی های 665 باشگاه اروپایی به مرز 11 میلیارد دلار رسیده است.

منچسترسیتی تنها در سه سال گذشته بیش از یك میلیارد دلار روی بازیكنان جدید خود سرمایه گذاری كرده بود. با وجود این مالكان عرب و ثروتمند آن هم هزینه های خود را محدود كرده اند تا از ضرر و زیان 308 میلیون دلاری سالانه خود بكاهند.

'روبرتو مانچینی' سرمربی سیتی در این فصل فقط 'داوید پیزارو' بازیكن 23 ساله تیم رم را به صورت قرضی به خدمت گرفته است تا خط میانی تیمش را تقویت كند.

این باشگاه كه سه شنبه 1 بر صفر مقابل اورتون شكست خورد، 'وین بریج' مدافع خود را نیز به ساندرلند قرض داده است.

از طرفی دیگر مشكل 'كارلوس ته وز' همچنان لاینحل باقی مانده است. این بازیكن از سپتامبر تاكنون به دلیل اختلاف با سران باشگاه به میدان نرفته است و بعد از چندین ماه كشمكش هنوز نتوانسته جواز انتقال خود به یك باشگاه دیگر را بگیرد.

یكی از باشگاه هایی كه تمایل داشت این بازیكن آرژانتینی را به خدمت بگیرد، پاری سن ژرمن فرانسه بود كه پس از حضور مالكان قطری در آن، دستش باز شده است.

این باشگاه با وجود تلاش هایی كه برای به خدمت گرفتن بازیكنان بزرگی چون 'دیوید بكام' و 'الكساندر پاتو' انجام داد، نتوانست به نتیجه برسد و فقط 'تیاگو موتا' هافبك اینترمیلان را خرید.

'لئوناردو' مدیر ورزشی پاری سن ژرمن گفت: خرید بازیكن در فرانسه دشوارتر از اسپانیا یا انگلیس است. اما همه چیز می تواند تغییر كند.

از طرفی احتمال دارد پاری سن ژرمن مخارجش را كم كرده باشد تا بر اساس قوانین جدید یوفا از حضور در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا محروم نشود.

بر اساس این قوانین كه از ژوییه 2011 اجرایی شده است و به مدت دو سال ادامه خواهد داشت، مجموع ضرر و زیان باشگاه ها در برآورد اول باید كمتر از 58 میلیون دلار باشد. و اگر باشگاه هایی مدام ضرر بدهد از شركت در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2014 محروم خواهد شد.

'آلن سویتزر' مدیر گروه تجارت ورزشی شركت 'دلویت' می گوید: قوانین جدید قطعا روی نقل و انتقالات تأثیر گذاشته است.

باشگاه تاتنهام پركارترین تیم لیگ برتری در روز سه شنبه بود. این باشگاه 'لوییس ساها' را از اورتون خرید اما یك مهاجم دیگر یعنی 'رومن پاولیوچنكو' را به لوكوموتیو مسكو داد. دو بازیكن دیگر یعنی 'سباستین باسونگ' و 'استیون پینار' را نیز به صورت قرضی تا پایان فصل در اختیار تیم های وولورهمپتون و اورتون قرار دارد.

كویینز پارك رنجرز نیز در تلاش برای جلوگیری از سقوط دو مهاجم به خدمت گرفت. این دو مهاجم 'جبرییل سیسه' از لاتزیو و 'بابی زامورا' از فولام هستند.

فولام نیز 'پاول پوگربنیاك' مهاجم روس اشتوتگارت را جایگزین زامورا كرد.

'ماركوس اولسون' از تیم سوییسی هالمستاد، به برادر دوقلویش مارتین در تیم در آستانه سقوط بلكبرن پیوست.

در بین آمریكایی ها 'میكس دیسكرود' به صورت قرضی از استابك نروژ به ژانت بلژیك رفت و باشگاه دسته دومی اینگولستادت آلمان قرارداد 'ادسون بادل' را پایان داد.

چلسی سال گذشته 80 میلیون دلار در ازای 'فرناندو تورس' پرداخت كرد اما این كار جلوی ضرر و زیان 109 میلیون دلاری آنها در سال گذشته مالی را نگرفت.

تنها داد و ستد این باشگاه در فصل نقل و انتقالات ژانویه خرید 'كوین دی بروین' از ریسینگ خنك بود ولی این بازیكن تا پایان فصل را باید به صورت قرضی در باشگاه بلژیكی بماند.

در اسپانیا باشگاه رئال مادرید و بارسلونا دست روی دست گذاشته بودند گرچه بارسلونا توانست بر سر 'الكساندر هلب' به توافق برسد و این هافبك بلاروسی را ترخیص كند.

در ایتالیا باشگاه های، بازیكنان و مدیربرنامه هایشان در هتلی در میلان گردهم آمدند اما بین آنها دو باشگاه میلانی از دیگران پركارتر بودند.

اینترمیلان 'فردی گوآرین' هافبك پورتو و 'آنخلو پالومبو' هافبك سمپدوریا را به خدمت گرفت در حالیكه 'سالی مونتاری' به صورت قرضی به آث میلان رفت.

یوونتوس صدرنشین سری آن نیز 'پادوین' هافبك آتالانتا' را در ازای 6.6 میلیون دلار خرید.

روز سه شنبه برای برخی از بازیكنان آخرین فرصت بود تا از تیم هایی كه جایگاه ثابتی در آن ها ندارند، خارج شوند.

بر این اساس 'ودران كورلوكا' مدافع كروات بعد از سه بازی برای تاتنهام در این فصل جاری به بایر لوركوزن پیوست.

9126**1553





:: برچسب‌ها: جزیره , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 474
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: