غضنفری: صنعت خودرو نیازمند نگاهی استراتژیك است
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شبكه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، 'مهدی غضنفری' در جلسه شورای سیاست گذاری خودرو با حضور تعدادی از معاونان این وزارتخانه ، خودرو سازان و قطعه سازان عنوان كرد: خودرو یكی از مهمترین صنایع جهان و معیارهای توسعه صنعتی هر كشوری محسوب می شود وارتقا آن نیز در ایران به طور جدی مورد توجه است .

وی با بیان اینكه پی ریزی استراتژی مناسب موجب ارتقای كیفی و كمی صنعت خودرو می شود ، تصریح كرد: درآمد زایی ، اشتغالزایی و توسعه سایر بخش های صنعتی از جمله آثار تبیین درست استراتژی خودرو است .

غضنفری همچنین ابتكار، خلاقیت ، نوآوری را برای خودرو سازان مورد تاكید قرار داد و گفت : سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان نیز باید وظایف خود را در خصوص بازار خودرو انجام دهد .

*بررسی شیوه نامه تعیین قیمت گذاری به تفكیك انواع خودرو

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین در حاشیه برگزاری شورای سیاستگذاری خودرو در گفت وگو با شاتا ، آخرین تصمیمات و مصوبات این جلسه را اعلام كرد .

'محسن صالحی نیا ' گفت: بحث و بررسی در زمینه شیوه نامه نحوه تعیین قیمت گذاری انواع خودرو به تفكیك انواع خودرو های 'سبك تخصصی 'و ' تجاری و سنگین ' از جمله موضوعات مطرح شده در شورا بود.

وی افزود: در این زمینه نظرات اعضا جلسه مطرح شد و مقرر گردید طی برگزاری كارگروه تخصصی تنظیم بازار و زیر مجموعه شورای سیاست گذاری خودرو ، موضوعات بررسی و توافقات لازم با اكثریت اعضا ابلاغ گردد .

این مقام مسئول گفت :دراین نشست همچنین گزارشی از وضعیت تولید، تامین ، عرضه و بیان برخی مشكلات مبتلا به توسط شركت های خودرو ساز ارایه شد كه با توجه به آن برادامه سیاست های مرتبط با ارتقاء سطوح كیفی و خدمات پس از فروش مطابق با آخرین مصوبات تاكید شد.

صالحی نیا تصریح كرد: بكارگیری توان قطعه سازان و مجموعه سازان داخلی از دیگر محورهای مورد توافق این جلسه بود و مقرر گردید به صورت ادواری و در فاصله های كوتاه مدت از طرف معاونت امور صنایع و اقتصادی روند ، مورد پایش قرار گرفته و گزارشات آن به جلسات بعدی شورا ارایه گردد.

اقتصام **1601**1319





:: برچسب‌ها: اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: