دولت آلمان بر تصمیم خود مصمم است
نوشته شده توسط : sadis

اكتا مخفف توافقنامه‌ای به منظور مقابله با تجارت تولیدات جعلی و حفاظت از دارایی معنوی افراد در پهنه‌ی دیجیتالی است. ابتكار این توافقنامه با آمریكا و ژاپن است و كمیسیون اتحادیه‌ی اروپا بعدها برای تدوین آن با دو كشور یادشده وارد مذاكره شد.

این توافقنامه زمانی برای اتحادیه‌ی اروپا از قوه به فعل درمی‌آید كه ۲۷ كشور عضو این اتحادیه آن را تصویب كنند

ده‌ها هزار تن در شهرهای مختلف آلمان روز شنبه 11 فوریه كه به عنوان روز بین المللی مخالفت با اكتا اعلام شده بود علیه این توافقنامه تظاهرات كردند. هدف این توافقنامه، پاسداری بهتر از دارایی معنوی افراد عنوان شده است، ولی منتقدان بیم آن دارند كه كنترل و سانسور اینترنت تشدید شود.

در این روز در شهرهای بزرگ آلمان نیز تظاهراتی برگزار شد. به گفته‌ پلیس آلمان، تنها در شهر مونیخ ۱۶ هزارتن راهپیمایی كردند. شمار شركت‌كنندگان در برلین حدود ۱۰ هزار تن بود.

منتقدان اكتا معتقدند كه این توافقنامه، راه را برای دخالت در آزادی‌های حقوقی در اینترنت و از جمله مسدودسازی این شبكه می‌گشاید. از طرف حافظان داده‌های اطلاعاتی مربوط به شهروندان نیز نگرانی‌هایی ابراز شده است. آنان می‌گویند كه این توافقنامه می‌تواند شركت‌های فعال در عرصه‌ ارتباطات را وادار سازد، اطلاعات مربوط به مشتریان خود را در اختیار دیگر مقامات بگذارند.

به گزارش ایرنا، 'اشتفن زایبرت' سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، گفت:به درست و لازم بودن چنین قرار دادی اعتقاد داریم و خطراتی كه مخالفان نسبت به آن اعتراض داشته و گوشزد می كنند را قبول نداریم .

وی،انتقادات عمومی مطرح شده در اعتراضات را غیرقابل قبول خواند و افزود: اینكه گفته میشود با امضای این قرار داد محدودیت های اینترنتی ایجاد می شود و یا اینكه اقدامات مربوط به آن بصورت محرمانه انجام می شود، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

سخنگوی دولت آلمان برعكس دیدگاه مخالفان ، توافقنامه اكتا را گام مهمی به سوی طراحی و تدوین یك چارچوب حقوقی بین المللی برای مبارزه با جعل كالاها دانست.

زایبرت،افزود: دلیلی كه آلمان تا امروز امضای این قرار داد را بصورت تعلیق درآورده این بوده كه به سوالات جدید در این مورد پاسخ داده و درخصوص آن شفاف سازی كند.

'كلاودیا روت'، یكی از رهبران حزب سبزهای آلمان نیز در این زمینه گفت كه از تصمیم دولت این كشور برای امضا نكردن این توافقنامه استقبال می‌كند.

وی ابراز امیدواری كرد كه پارلمان اروپا نیز با تصویب این توافقنامه مخالفت و آن را ساقط كند.

'زابینه لویت‌ هویزر شارنبرگر' وزیر دادگستری آلمان اما از اینكه بحث درباره‌ توافقنامه‌ اكتا در گستره‌ عمومی چنین متعهدانه دنبال می‌شود ابراز خرسندی كرد و گفت: اكنون پارلمان اروپا باید بررسی این موضوع را در دستور كار خود قرار دهد.

به گفته‌ وزیر دادگستری آلمان، دولت این كشور با مسدودسازی اینترنت به دلیل نقض حقوق آفریننده‌ اثر (كپی‌رایت) مخالف است.

حزب راهزنان دریایی آلمان كه اخیرا در انتخابات ایالتی به موفقیت‌های قابل‌توجهی دست یافته، در سازمان‌دهی تظاهرات روز شنبه در ۵۵ شهر نقش تعیین‌كننده‌ای داشت و بیشتر تظاهركنندگان افراد جوان بودند.

در توافقنامه‌ اكتا در نظر گرفته شده كه عرضه‌كنندگان خدمات اینترنتی می‌بایست در صورت نقض كپی‌رایت، برای شناسایی افراد خاطی اطلاعاتی چون آدرس‌های IP را در اختیار مقامات مسئول قرار دهند.

اروپام ** 2051** 1701** 3404





:: برچسب‌ها: روز تعطیل , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 523
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: