نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ، دكتر مهشید ناصحی روز دوشنبه در نشست كشوری برنامه كنترل سل در شیراز افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده ، طی سال های گذشته حدود 12 میلیون نفر مسلول در جهان شناسایی شده اند كه نسبت آن معادل 178 نفر درهزار نفر است .

وی اظهار داشت : میزان شیوع بیماری سل در كشور ما حدود 23 نفر در هزار نفر است كه بسیار كمتر از متوسط جهانی شیوع این بیماری است.

ناصحی ادامه داد : میزان ابتلا به سل در سال های اخیر در جهان كاهش یافته به طوری كه آمار ابتلا به این بیماری در سال 2010 میلادی حدود 8/8 میلیون نفربرآورد شده است .

رییس اداره كنترل سل و جذام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی بیان كرد : میزان مرگ و میر ناشی از سل نیز در جهان حدود 7/1 میلیون نفر بر آورد شده است .

ناصحی گفت: در كشور ما افق 90 درصد برای موفقیت در درمان دیده شده اما تا كنون به این افق دست نیافته ایم و میزان موفقیت حدود 85 درصد است .

وی ادامه داد : سل ریوی از جمله بیماری های شایع در كشور ماست و این بیماری در بین افراد معتاد و همچنین مهاجرین به وفور دیده شده است .

وی به آمار سنی مسلولان اشاره كرد و بیان داشت : متوسط ابتلا به بیماری سل در كشور ما حدود 52 سال است اما در برخی از استان ها سن مسلولان از این رقم پایین تر است.

ناصحی همچنین فراوانی جمعیتی زن و مرد در بین مبتلایان را نیز برابر اعلام كرد و گفت :نیمی از مبتلایان مرد و نیمی زن هستند.

وی با بیان اینكه داروهای درمان سل در كشورما بسیارگران قیمت است ، اظهار داشت: واردات این نوع داروها با مشكلاتی همراه است لذا دانشگاه هایی كه مسلول متوفی دارند بهتر است مابقی داروهای استفاده نشده را برگردانند تا دردرمان سایر بیماران از آنها استفاده شود. ك/2

677 /679





:: برچسب‌ها: رقص , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: