آمار تلفات غیرنظامیان آمریكایی در جنگ افغانستان رو به رشد است
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز یكشنبه روزنامه نیویورك تایمز، آمار تلفات غیرنظامیانی كه در استخدام نیروهای امریكایی در افغانستان هستند از آمار سربازان آمریكایی كشته شده در این جنگ فزونی یافته است. این كشته شدگان عمدتا' جزء بخش خصوصی و پیمانكار و طرف قرارداد نیروهای مسلح آمریكا و از صنوف مختلف اعم از آشپزگرفته تا رانندگان كاروانهای نظامیان آمریكایی متفاوتند.

از آن روی كه بسیاری از ژنرالها و دیپلماتهای آمریكایی پیمانكاران بخش خصوصی را برای محاظت از جان خود استخدام كرده اند بسیاری از تلفات نیروهای آمریكایی در افغانستان را غیرنظامیان تشكیل می دهند. سال گذشته برای نخستین بار آمار كشته شدگان غیرنظامی از نظامیان آمریكایی در افغانستان پیشی گرفت.

وزارت دفاع آمریكا طبق قانون پیمانكاران این وزارتخانه را موظف كرده است آمار تلفات و مجروحان نیروهای خود را در مناطق جنگی اعلام نماید اعم از كاركنان داخلی یا خارجی. اما پیمانكاران اغلب تمایلی به انتشار اعلام كشته شدگان غیرنظامی ندارند و به همین علت آمار دقیقی از تلفات آمریكایی ها در جنگ افغانستان در دست نیست و متخصصان امر آمار تلفات آمریكا در این جنگ را بیش از آمارهای اعلام شده می دانند.

نیروهای مسلح آمریكا همه ساله آمار تلفات نیروهایش در افغانستان را اعلام می كند اما شركتهای خصوصی خبر كشته شدن غیرنظامیان در این جنگ را فقط به خانواده متوفی اعلام می نماید. به همین علت هم در غالب موارد به خانواده متوفی هیچ غرامتی تعلق نمی گیرد.

سال 2011 دست كم 430 كارمند غیرنظامی در اسخدام نیروهای مسلح آمریكا در افغانستان كشته شدند .از این تعداد 386 نفر در استخدام وزارت دفاع آمریكا بودند، 43 نفر در استخدام آژانس توسعه بین المللی آمریكا و یكی هم در خدمت وزارت خارجه بود.

در مجموع طبق آمار اعلام شده توسط وزارت خارجه آمریكا، سال گذشته تعداد 418 آمریكایی در افغانستان كشته شده اند .

این روند در سالها ی اخیر هم در افغانستان و هم در عراق رو به رشد بوده است . در عراق هم در سال 2009تعداد كشته شدگان غیرنظامی آمریكایی بیش از آمارتلفات نظامیان بوده است و این به دلیل روند رو به كاهش شمار سربازان آمریكایی در این كشور بود. سال گذشته تعداد تلفات سربازان آمریكایی در عراق از شمار پیمانكاران غیرنظامی پیشی گرفت و به 54 تن در مقابل 41 تن رسید .

مترجمام/1591** 1514





:: برچسب‌ها: سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: