رییس جمهور میانمار خواستار خاتمه ناآرامی های سیاسی در این كشور شد
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرگزاری فرانسه، 'تین سین 'در پیامی به مناسبت روز وحدت در میانمار كه با امضای توافقنامه تاریخی با گروه های اقلیت قومی در این كشور در سال 1947 مصادف است، گفت: دولت نسبت به توسعه مسالمت آمیز دمكراسی در كشورمتعهد است.

وی افزود: مردم از برگزاری انتخابات دمكراتیك و برخورداری از حق مشاركت یكسان در امور كشور استقبال می كنند.

'تین 'اظهار داشت: مشاركت عمومی برای پایان دادن به درگیری های مسلحانه در داخل و برقراری صلحی پایدار ضروری است.

وی كه سال گذشته به قدرت رسید، تلاش هایی را برای پایان دادن به چند دهه درگیری قومی در این كشور به عنوان بخشی از اصلاحات چشمگیر خود در ماه های گذشته آغاز كرده است.

این منبع می نویسد، دولت وی تاكنون در دستیابی به توافقاتی با برخی از گروه های شورشی از جمله در منطقه '‌كارن '‌ شرقی و ' شان/ Shan' موفق بوده است اما ادامه درگیری ها در منطقه '‌كاچین' در مرز چین در شمال نگرانی هایی را درباره پیشرفت روند آشتی در این كشور به وجود آورده است.

دولت میانمار تاكنون به عنوان بخشی از اقدامات اصلاح طلبانه خود زندانیان سیاسی از جمله 'آن سان سوچی' فعال حامی دمكراسی را آزاد كرده است.

پایان دادن به اختلافات قومی خواسته اصلی جامعه بین المللی از این كشور را تشكیل می دهد و آمریكا ماه گذشته از میانمار خواست نگرانی از نقض جدی حقوق بشر در '‌ كاچین'‌را برطرف كند.

اتحادیه ملی كارن (KNU) به عنوان یكی از گروه های سرشناس شورشی در میانمار كه دولت یانگون موفق به امضای توافقنامه آشتی با آن شده است، هشدار داده این توافقنامه شكننده و سست است زیرا ادامه درگیری ها در سایر مناطق قومی، اعتماد این گروه به دولت را تضعیف می كند.

مترجمام**9158**5981





:: برچسب‌ها: تایلند , هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: