نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری 'ترند'، براساس برنامه های پیش بینی شده برای این نمایشگاه كه از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده، یك گروه هنری شامل 3 هنرمند خطاط و خوشنویس، نقاش مینیاتور، معرق كار روی چوب و فلز در شهر آلماتی و یك گروه دیگر شامل 3 هنرمند خطاط و خوشنویس، نقاش مینیاتور، معرق كار روی چوب و فلز در شهر آستانه، توان هنری خود را در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند.

همچنین یك گروه موسیقی 6 نفره در طول 10 روز اقامت خود در دانشگاه ها و مراكز علمی، فرهنگی و هنری شهرهای آلماتی و آستانه به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

در نمایشگاه فرهنگ و هنر كه در كاخ استقلال شهر آستانه برگزار شده گزارشی تصویری از موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف اقتصادی، تجاری، سیاسی و فرهنگی و بخش های هنری شامل مینیاتور و خوشنویسی هنرمندان ایرانی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان با ابراز خرسندی از گسترش روابط فرهنگی میان دو كشور، افزود: ایران نخستین كشوری بود كه 20 سال پیش استقلال قزاقستان را به رسمیت شناخت و از آن به بعد برای توسعه روابط همه جانبه با این كشور تلاش كرد.

'قربان صیفی' با بیان آنكه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اداره همه عرصه های اقتصادی بخصوص صنعت نفت و حتی سیاست ما برعهده مستشاران غربی و آمریكایی بود، گفت: مردم ما با پایداری و مقاومت و تحقق شعارهای اصلی انقلاب یعنی'استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی'و تحمل انواع فشارها و محدودیت ها به پیشرفتهای چشمگیری نائل شد.

وی تصریح كرد: عضویت ایران و قزاقستان در بسیاری از سازمانهای بین المللی نظیر اكو، سیكا، شانگهای و همكاریهای اسلامی و همسایگی از طریق دریای خزر بستری مناسبی را برای توسعه همكاری ها میان دو كشور فراهم كرده است.

رایزن فرهنگی ایران نیز از برنامه های این اداره برای گسترش هرچه بیشتر روابط فرهنگی میان ایران و قزاقستان خبر داد و گفت: برگزاری همایش های مشترك، تشكیل دوره های آموزشی اعزام اساتید و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی به ایران برای استفاده از فرصت های مطالعاتی برخی از این برنامه ها است.

صابری ادامه داد: شركت در دوره های آموزشی و همایش های علمی و گسترش و تجهیز اتاق های ایران و كلاسهای زبان فارسی از دیگر برنامه های دو كشور برای توسعه مناسبات فرهنگی است.

آساق**ه.ص**1558**1415





:: برچسب‌ها: آب , ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: