موضوع افغانستان سبب احضار دو وزیر فرانسوی شد
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس ملی فرانسه در نشست اخیركه با تنش نیز همراه بود از 'آلن ژوپه' و 'ژرار لونگه' خواستند در این زمینه توضیح دهند.

این درحالی است كه با وجود مخالفت افكارعمومی، فرانسه اعلام كرده نیروهای خود را تا سال 2013 همچنان در افغانستان حفظ خواهد كرد.

'پاتریسا ادم'، 'ژان پل لوكوك' و 'فرانسوا لانك' از نمایندگان جناح چپ به وزیران احضار شده گفته اند كه اكنون زمان و شرایط خروج نیروهای فرانسوی از افغانستان فراهم رسیده است.

ژوپه وزیر امور خارجه با تاكید بر سازماندهی نیروهای فرانسه در افغانستان، گفته است: نظامیان مامور متناسب با وعده اخیر جدید نیكلا ساركوزی رییس جمهوری، از افغانستان خارج خواهند شد.

ساركوزی در دیدار اخیر خود با حامد كرزی رییس جمهوری افغانستان در پاریس با وجود فشار آمریكا، اعلام كرد كه فرانسه درنظر دارد یكسال زودتر از تقویم قبلی، نیروهای خود را از افغانستان خارج كند.

متناسب با تقویم آمریكایی مقرر شده بوده نیروهای ائتلافی سال 2014 خاك افغانستان را ترك كنند.

لونگه وزیر دفاع فرانسه نیز با بیان اینكه قصد حضور دائمی در افغانستان وجود ندارد، افزود: با توجه به تجهیزات زیاد نظامی فرانسه معتقدیم كه باید زمانبندی شده از افغانستان خارج شویم.

وی با اشاره به اینكه سال 2013 یك هزار و 400 نظامی باقیمانده فرانسوی نیز از افغانستان خارج خواهند شد، افزود: در سال 2014 تنها 500 مامور فرانسوی در افغانستان حضور خواهند داشت.

فرانسه از زمان حضور نظامی در افغانستان از سال 2001 تاكنون، 82 تن از نیروهای خود را در این كشور از دست داده است.

اروپام**2092**1495**1516





:: برچسب‌ها: گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: