نگاهی به مصوبات سفرهای استانی هیات دولت در شهرستان سراب
نوشته شده توسط : sadis

شهرستان سراب با سه هزار و 560 كیلومترمربع مساحت در جنوب شرقی استان آذربایجان شرقی واقع شده ‌است.

این شهرستان ازشمال به شهرستان‌های مشكین شهر و هریس، از شرق به استان اردبیل، ازجنوب به شهرستان میانه و از غرب به شهرستان بستان آباد محدود است.

شهرستان سراب 6/7 درصد مساحت استان آذربایجان شرقی را تشكیل و از این لحاظ در رده ششم قرار دارد.

براساس سرشماری سال 1385، جمیعیت شهرستان سراب در حدود 132هزار و 94 نفر بوده است.

این شهرستان در سفرهای استانی هیات دولت مورد توجه ویژه قرار گرفته و سهم آن از مصوبات سه سفر استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت، 133 مصوبه می باشد.

دور اول سفر هیات دولت به آذربایجان شرقی برای شهرستان سراب 37 مصوبه در پی داشت كه بر اساس پیگیری های خبرنگار ایرنا، 36 مورد آن اقدام و یك مورد در دست اقدام می باشد.

براساس اهم مصوبات دور اول سفر، بیمارستان 65 تختخوابی سراب، شهرك دامپروری و احداث باند دوم جاده بستان آباد - سراب - اردبیل در حال اجرا،‌ احداث آموزشكده كشاورزی سراب در دست اقدام و كارخانه نفلین سینت در حال پیشرفت بوده و ایجاد منطقه گردشگری اسبفروشان در حال پیگیری است.

دو باب سالن ورزشی مصوب این سفر به بهره برداری رسیده است.

دور دوم سفر هیات دولت به استان نیز57 مصوبه برای این شهرستان در پی داشت كه 32 مورد آن اجرا، 15 مورد در دست اقدام، هفت مورد در دست پیگیری می باشد و سه مورد آن اقدام نشده است.

بر اساس اهم مصوبات این سفر، ایجاد اداره مسكن و شهر سازی، مساعدت در تكمیل سالن های ورزشی،‌ مطالعه و آغاز احداث ورزشگاه پنج هزار نفری و احداث ساختمان پزشكی قانونی در حال اجراست.

همچنین استخر سرپوشیده سراب آماده افتتاح بوده، كمك به شهرداری های چهارگانه سراب انجام شده، احداث مراكز بهداشتی و درمانی در حال اجراست و پیشنهاد مطالعه خط راه آهن بستان آباد - سراب به تصویب رسیده است.

دور سوم سفر هیات دولت نیز39مصوبه برای شهرستان سراب در پی داشت كه 11 مورد آن اقدام، چهار مورد در دست اقدام، 21 مورد در دست پیگیری بوده و سه مورد اقدام نشده است.

اهم مصوبات سفر سوم را نیز احداث پست 230 كیلووات سراب، ‌مطالعه ایجاد دانشكده كشاورزی و علوم دامی، ‌ایجاد منطقه نمونه گردشگری در روستای سهزاب و آغمیون، احداث مسكن برای محرومان و احداث مجتمع فرهنگی و هنری تشكیل می دهد.

فرماندار سراب در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: از 37 مصوبه هیات دولت در این شهرستان در دور اول سفرها، 97 درصد محقق شده است.

محمدرضا بیرامی ادامه داد: از مصوبات دور دوم نیز 82 درصد و دور سوم 38 درصد محقق شده است.

وی خاطرنشان كرد: سفرهای استانی هیات دولت در تسریع تصویب طرح های مورد نیاز بسیار موثر بوده و نتایج بسیار خوبی در آبادانی سراب در پی داشته است.

8120/587





:: برچسب‌ها: سبز , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: