سفیر ایران در تركیه :فكر دلسوزی آمریكا برای مردم سوریه ساده اندیشی است
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، ' بهمن حسین پور ' شب گذشته در گفت وگو با شبكه تلویزیونی دولتی تركیه ' تی .آر.تی ' با بیان این مطلب گفت: در حالی كه اسراییل در منطقه خاورمیانه به كشتار مردم فلسطین دست می زند، آمریكا، انگلیس، فرانسه و دیگر كشورهای غربی عكس العملی در این خصوص از خود نشان نمی دهندكه این امر شك آور است.

حسین پور در باره مواضع ایران در قبال رخدادهای اخیر در سوریه اظهارداشت : مواضع ایران مشخص است، ما مخالف دخالت خارجی و خون ریزی در این كشور هستیم و از مردم این كشور حمایت می كنیم.

وی افزود:با اصلاحات در این كشور موافق هستیم و معتقدیم كه دولت سوریه برای انجام اصلاحات نیاز به زمان دارد و امیدواریم با درایت و دور اندیشی مشكل سوریه به زودی حل شود.

وی مداخله خارجی در سوریه را بعید دانست و گفت: به نظر نمی رسد كه مداخله خارجی دراین كشور صورت گیرد، زیرا مداخله خارجی معادلات را در منطقه تغییر خواهد داد و همگان از این امر آگاه هستند.

وی در پاسخ به سووالی مبنی بر تلاش آمریكا و غرب برای تحت فشار قرار دادن ایران به دلیل فعالیت های هسته ای كشورمان اظهارداشت: آمریكا و غرب تلاش دارند كه درها را بر روی ما ببندند، آنها فكر می كنند كه با زور و ارعاب می توانند به اهدافشان دست یابند كه اگر اینطور بود در مدت 30 سال گذشته باید به اهدافشان دست می یافتند.

وی افزود:ما هراسی از غرب نداریم و اجاره نمی دهیم كه آنها مانع از رسیدن ما به حقوق حقه مان شوند. ما نه از نظر شرعی و نه عقلی در پی به دست آوردن سلاح هسته ای نیستیم ، ما دنبال انرژی هسته ای هستیم.

حسین پور در ادامه گفت: همانطور كه رییس جمهوری ایران به تازگی عنوان كرده است ، حماقت است كه غرب فكر كند كه ایران در پی سلاح هسته ای است.

مگر مردم كشورهای مصر ، تونس و لیبی در انقلاب های خود دارای سلاح هسته ای بودند كه به پیروزی رسیدند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تركیه با اشاره به تلاش تركیه و برزیل برای حل موضوع هسته ای ایران با غرب در سال گذشته اظهارداشت : آمریكا در صورتی كه خواستار حل این موضوع بود زمانی كه گفت وگوهای سه كشور در حال نتیجه بخشی بود، مانع از ادامه گفت وگو ها نمی شد. با این حال به تازگی گروهی از بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای ایران بازدید كرده و بزودی بار دیگر این بازرسان به تهران سفر خواهند كرد. ما درمذاكرات خواستار احترام به حقوق خود هستیم .

وی با اشاره به روابط خوب مقامات دو كشور ایران و تركیه گفت: دو كشور روابط خوبی با یكدیگر دارند. ما به دوستان ترك خود اعتماد داریم. چندی پیش آنان از ما خواستند گفت وگوهای خود را با غرب در خصوص برنامه های هسته ای مان آغاز كنیم كه با توجه به این اعتماد ، آن را پذیرفتیم. ما آماده مذاكره هستیم چرا كه به خوبی آگاهی هستیم كه در سایه آرامش در منطقه پیشرفت حاصل می شود.

حسین پور در پاسخ به سووالی درباره تهدید ایران برای مسدود كردن تنگه هرمز اظهارداشت: ما جنگ طلب نیستیم ، این آمریكاست كه تهدید می كند ، هیچ یك از مقامات رسمی ایران در خصوص بستن تنگه هرمز سخنی به زبان نیاورده اند. ما

جنگ طلب نیستیم ما در پی صلح هستیم ، ولی به هیچ كشوری اجازه تهدید نمی دهیم .ما به كشوری حمله نكرده ایم و از گروه های طالبان و القاعده نیز حمایت نكرده ایم.

حسین پور تاكید كرد: ما در این خصوص با مقامات ترك مشورت می كنیم و آنان به خوبی می دانند كه جنگ طلب نیستیم. موضوعات ایجاد شده تنها به خاطر ایجاد امنیت برای اسراییل است. آمریكا جنگ روانی علیه ایران به راه انداخته است و به فروش سلاح و مهمات به كشورهای كوچك منطقه مشغول است. اخبار دریافتی حاكی است كه به تازگی چهار هزار نفر در صنایع اسلحه سازی آمریكا مشغول به كار شده اند. متاسفانه این دنیای غرب است كه دم از جنگ می زند ، خواسته ما صلح است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت : سه عامل باعث پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل رژیم تا دندان مسلح پهلوی شد، مردم ، رهبری و الطاف الهی. از این انقلاب 33 سال می گذرد و در این مدت پیشرفت های عظیمی را در بخش های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، فناوری و ... مشاهده می كنیم. استقلال از جمله دستاوردهای مهم این انقلاب بشمار می رود ، كه با مقاومت مردم ایران در پی فشارهای غرب همچنان پا برجاست.

حسین پور در ادامه اظهارداشت : ما در پی صدور انقلاب نیستیم ، الگو برداشتن از انقلاب ایران به معنای صدور انقلاب نیست. بیداری اسلامی كه غرب به غلط از آن به عنوان بهارعرب یاد می كند ، نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

در كشورهای مصر ، تونس ، لیبی و ...شاهد آن بوده ایم كه مردم این كشور ها با ندای ' الله اكبر ' خواستار تغییر حكومتهایشان بوده اند. آیا این بیداری اسلامی است یا بهار عرب؟ .در انقلاب های این كشورها ، ملی گرایی نقشی نداشته است.

ما از این تحولات حمایت به عمل می آوریم . در هر كجای دنیای كه مردم بپا خیزند و خواسته های حق طلبانه داشته باشند ، پشتیبانی به عمل خواهیم آورد.

خاورم ** 230 ** 1446**





:: برچسب‌ها: مربع , خانواده , سان ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: