كنگره بین المللی شعر بیداری اسلامی در مشهد برگزار شد
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت:

انقلاب اسلامی كه اینك وارد سی و چهارمین سال خود شده است در شرایطی به پیروزی رسید كه كمونیسم و لیبرالیسم دین را به عنوان افیون جامعه می دانستند.

محمد غفاری افزود: انقلاب اسلامی اینك طومار استكبار جهانی را درهم پیچیده، ابهت پوشالی نظام سلطه را درهم شكسته و ایدئولوژی زورمداران را مضمحل نموده است.

وی مهمترین عناصر انقلاب اسلامی ایران را، دین و ایدئولوژی اسلامی به عنوان راهبرد عملی، رهبری الهی به عنوان تنها منبع مشروعیت دینی و حضور همیشگی مردم به عنوان مهمترین عنصر مشروعیت اجتماعی دانست.

غفاری اظهار داشت: ماهیت و اهداف انقلاب ملت ایران در استكبارستیزی، ادامه سیاست نه شرقی، نه غربی و حمایت از مظلومین عالم باعث شد نظام سلطه پیروزی انقلاب را برنتابد و با استراتژیهای گوناگون به نابودی انقلاب كمر ببندد.

وی گفت: ملت ایران با تمام این توطئه ها با قامتی استوار و تاسی از قیام عاشورا، پیروزمندانه بر بلندای تاریخ ایستاده و بر اهداف خود پافشاری كردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی با بیان توطئه های مختلف دشمنان انقلاب اسلامی افزود: مطمئن هستیم با فروپاشی استكبار، پرچم انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی در جهان به اهتزاز درخواهد آمد و انقلاب اسلامی ایران به انقلاب حضرت ولی عصر (عج) متصل خواهد شد.

وی همچنین به میهمانان شركت كننده از كشورهای اسلامی توصیه كرد در انقلاب خود از انقلاب اسلامی ایران درس گرفته و آسیب ها و نقاط ضعف این انقلاب را در كشورهای خود تكرار نكنند.

وی استفاده از عناصری نظیر وابستگان به جبهه ملی در اوایل انقلاب، گرایش برخی خواص به عافیت طلبی، توجه كمتر به تزكیه اخلاقی به موازات پیشرفتهای علمی و اقتصادی، عدم برخورد قاطع با منحرفین و گروههای غیرقانونی و كم توجهی به عدالت اجتماعی را از جمله آسیبها و نقاط ضعف انقلاب اسلامی ایران برشمرد.

مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: كنگره شعر بیداری اسلامی فرصت مغتنمی است كه شاعران جهان به بیان دیدگاههای خود پیرامون قیام های اسلامی بپردازند.

سید جواد جعفری افزود: خراسان رضوی به ویژه مشهد جایگاه برجسته ای در شعر بیداری اسلامی داشته و مهد شعر و ادب و خاستگاه شعر حماسی است و از این رو می تواند میزبان خوبی برای شعرای این كنگره باشد.

در این كنگره كه 36 شاعر از كشورهای اسلامی از جمله یمن، مصر، تونس، لبنان، سوریه، لیبی و جمعی از شاعران برجسته ایران حضور داشتند، شعرای شركت كننده سروده های خود در باره قیام های اسلامی را قرائت كردند./2

664/





:: برچسب‌ها: قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: