برپایی تظاهرات گسترده در یونان و به آتش كشیدن پرچم آلمان
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، مخالفت و اعتراض نسبت به تشدید سیاست های ریاضت اقتصادی دولت یونان از ظهر روزسه شنبه با شدت بیشتری نسبت به گذشته در تمام شهرهای یونان برگزار و در خلال این تظاهرات اعتراضی پرچم آلمان توسط معترضین خشمگین به آتش كشیده شد.

در این تظاهرات گسترده كه اقشار مختلف مردم در آن حضور داشتند، معترضین ابتدا در میادین اصلی شهر آتن تجمع و سپس به سوی پارلمان یونان راهپیمایی كردند.

معترضین پارچه نوشته هایی مبنی بر محكومیت ادامه سیاست ریاضت اقتصادی با خود حمل می كردند و از دولت خواستند كه از ادامه و تشدید سیاست ریاضت اقتصادی دست بردارد.

در گیرهای نسبتاً شدیدی بین معترضین به سیاست ریاضت اقتصادی دولت و عملكرد دولت آلمان در قبال یونان، و نیروهای امنیتی رخداد و تعدادی از معترضین نیز دستگیر شدند.

دولت یونان نیروهای امنیتی فراوانی را برای كنترل نظم در سطح شهر و به ویژه در اطراف پارلمان این كشور بسیج كرده بود كه برای متفرق كردن معترضین بصورت گسترده از گاز اشك آوراستفاده نمودند.

بر اساس بیانیه اتحادیه ها، معلمان، پزشكان، رانندگان تاكسی و كارمندان بانك ها، مدارس، دانشگاه ها، كاركنان و پزشكان بیمارستان های دولتی، بنادر، وكلا، كاركنان بخشی از وسایل نقلیه عمومی، كاركنان بخش های دولتی و خصوصی، در اعتصاب24 ساعته سراسری امروز شركت دارند.

این اعتصابها و تظاهرات ضد دولتی به ابتكار اتحادیه سراسری كارگری ( یسه ) ، كارمندی ( اد دی) ، اساتید و معلمان ( المه) ، كارگران ( پامه)، اتحادیه سراسری كارگری شهر آتن( پان اتیكی) ،احزاب چپ گرای سیاسی و دیگر اتحادیه های كشور برگزار شده است.

تظاهركنندگان از دولت خواستار كنارنهادن طرح تشدید سیاست ریاضت اقتصادی، لغو تمام توافقهای دولت با اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول و بستن تعدادی از سازمان های دولتی هستند.

به گزارش رسانه های خبری یونان تظاهرات گسترده مشابه ای نیز در دیگر شهرهای یونان برگزار گردید و مردم ضمن نكوهش دولت آلمان به خاطر دخالت در امور اقتصادی كشورشان، از دولت یونان خواستند كه از اطاعت كوركوانه از اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول دست بردارد.

دولت بحران زده یونان بیش از 450 میلیارد یورو بدهی خارجی دارد و تلاش می كند با تصویب قوانینی مبنی بر كاهش كسری بودجه خود، اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول را برای دریافت یك وام جدید 130 میلیارد یورویی متقاعد سازد.

**2170**1423





:: برچسب‌ها: چشم انداز , خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: