هنوز برخی در وزارت ورزش و جوانان سیاست های نادرست پیشین را كنار نمی گذارند
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا،سید مهدی هاشمی در نشست خبری فدراسیون تیراندازی با بیان این مطلب افزود: سازمان تربیت بدنی قبلا در حق تیراندازی و جامعه تیراندازان كشور ظلم كرده است.

وی با بیان اینكه 'یاد گرفته‌ایم شرایط را بهتر از آن چیزی كه است، جلوه دهیم' اظهار داشت: همانطور كه بارها گفته ام در گذشته در حق فدراسیون تیراندازی جفا شده است.

وی افزود: به هر حال اكنون وزارت ورزش شكل گرفته و وزیر جدید تصدی امور ورزش را برعهده گرفته، سوال این است چرا برخی دوستان هنوز سیاستهای گذشته را دنبال می كنند و از فدراسیون تیراندازی حمایت نمی كنند.

** بدهی ها نسبت به گذشته كمتر نشده است

رییس فدراسیون تیراندازی با اشاره به بهبود وضعیت مالی این فدراسیون گفت: اگر چه از زمان شكل‌گیری وزارت ورزش شرایط بودجه‌ای بهتر شده است اما بدهی‌ها نسبت به گذشته هنوز كمتر نشده است.

وی افزود: با این وجود هیچ یك از برنامه‌های خود را به خاطر مشكلات مالی لغو نكردیم.

** متاسفانه تعرفه لوازم آرایشی از سلاح ورزشی كمتر است

هاشمی در ادامه با تاكید بر اینكه در بحث تامین سلاح و ادوات تسلیحاتی با مشكلات عدیده‌ای مواجه هستیم، گفت: متاسفانه بعد از اینكه سلاح و تجهیزات ورزشی در لیست تحریم‌ها قرار گرفت با مشكلات زیادی در این حوزه مواجه شدیم.

رییس فدراسیون تیراندازی افزود: جای تاسف است كه تعرفه سلاح و تجهیزات ورزشی امروز در كشور از تعرفه لوازم آرایشی و بهداشتی بیشتر است، البته مسوولان گمرك همكاری‌ می كنند و حتی رییس جمهوری هم در این قضیه وارد شده اما هنوز مشكلات ما به قوت خود باقی است.

** موضوع المپیك برای مسوولان وزارتخانه در اولویت نیست

عضو هیات اجرایی كمیته ملی المپیك در ادامه در خصوص فعالیت ستاد ساماندهی المپیك نیز گفت: این ستاد در مسیر واقعی خود قرار گرفته است.

وی افزود: ‌اگرچه كه موضوع المپیك به طور جدی در كمیته ملی المپیك دنبال می‌شود اما نمی‌دانم چرا بدنه وزارت ورزش و این ستاد هنوز برای پشتیبانی از المپیكی‌ها سرخط نشده و این موضوع، موضوع اصلی آن‌ها نیست.

در تیراندازی اصطلاح 'سرخط شدن' به معنی قرار گرفتن تیرانداز در محل مسابقه و آمادگی وی برای شلیك به هدف است.

وی افزود: ما در طول این مدت تنها دو جلسه با ستاد ویژه بازی‌های المپیك لندن در وزارت ورزش برگزاری كردیم كه قطعا اگر می‌خواهیم مسیر بهتری را طی كنیم باید این قبیل نشست‌ها پیش از این برگزار شود.

** پرچمدار كاروان ایران در المپیك با نزدیك شدن به المپیك مشخص می شود

عضو هیات اجرایی كمیته ملی المپیك در رابطه با بحث پرچم دار كاروان ایران در بازی های المپیك 2012 لندن نیز گفت: گمانه زنی های زیادی صورت گرفته است اما هنوز هیچ فرد خاصی مشخص نشده است.

وی افزود: به عنوان یكی از اعضای هیات پیشنهاد كرده‌ام كه یك خانم پرچمدار ایران شود هر چند كه این موضوع طی ماههای پایانی منتهی المپیك لندن مشخص خواهد شد.

** افتخارات زیادی تیراندازان در دو سال اخیر بدست آوردند

هاشمی در خصوص وضعیت تیم های ملی تیراندازی نیز گفت: در سال جاری 2 مسابقه قهرمانی آسیا در رشته‌های مختلف حضور پیدا كردیم و موفق به كسب مدال‌های رنگارنگی شدیم و در مجموع حضور در مسابقات كویت و قطر موفق شدیم 9 مدال طلا 8 نقره و 13مدال برنز كسب كنیم.

وی تصریح كرد: اگر قرار به مقایسه بود، بعید می‌دانم رشته یا فدراسیونی باشد كه در طول یك سال موفق به گرفتن 30 مدال رنگارنگ قهرمانی آسیا شده باشد.

رییس فدراسیون تیراندازی با اشاره به اینكه كسب این افتخارات در گذشته این رشته بی‌سابقه بوده، گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2007تنها یك مدال برنز كسب كردیم اما اكنون توانسته‌ایم 13 مدال با ارزش بدست آوریم.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای دیگر این فدراسیون گفت: در كنار افتخار آفرینی در مسابقات مختلف، توانستیم رضایت كنفدراسیون تیراندازی آسیا را برای كسب میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2013 كسب كنیم.

هاشمی همچنین كسب كرسی‌های بین المللی را یكی دیگر از موفقیت‌های فدراسیون متبوعش دانست و گفت: من عضو هیات اجرایی فدراسیون آسیا شده ام و دو نفر دیگر از همكاران در فدراسیون، عضو كمیته فنی و پزشكی كنفدراسیون آسیا شده اند.

وی از دیگر افتخارات این فدراسیون را كسب 3 سهمیه المپیك لندن خواند و گفت: هرچند كسب مدال در المپیك بسیار سخت است اما غیر ممكن نیست.

هاشمی گفت: اگر پشتیبانی لازم از تیراندازی در المپیك صورت گیرد این شانس وجود دارد كه بتوانیم به یك مدال در تیراندازی دست یابیم.

** هنوز نفرات اعزامی به المپیك مشخص نشده اند

رییس فدراسیون تیراندازی در ادامه با بیان اینكه سهمیه المپیك به تیم ایران نه ورزشكار خاصی اختصاص یافته است، افزود: هنوز تكلیف تیراندازان ایرانی به بازی های المپیك مشخص نشده است چرا كه كمیته فنی می خواهد بهترین نفرات به لندن اعزام شود.

وی افزود: با این وجود ورزشكارانی كه موفق به كسب سهمیه شده اند در واقع بهترین تیراندازان ما هستند و به احتمال فراوان در لندن نیز پتانسیل بالای خود را نشان خواهند داد.

1346/**1440





:: برچسب‌ها: باغ وحش , عکس , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: