تظاهرات مخالفان در مالدیو اوج گرفت
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرگزاری رویترز از ماله پایتخت مجمع الجزایر مالدیو، در همین حال یك منبع نزدیك به ریاست جمهوری مالدیو گفت كه نشید بزودی برای مردم سخنانی ایراد خواهد كرد.

این در حالیست كه ساختمان رادیو تلویزیون دولتی این كشور به تصرف ماموران شورشی پلیس در آمده است، و معلوم نیست وی چگونه خواهد توانست سخنان خود را منتشر كند.

به گفته شاهدان، ماموران شورشی پلیس با اشغال ساختمان رادیو تلویزیون دولتی پخش درخواست های یك شبكه تلویزیونی مرتبط با مخالفان دولت از مردم را برای آمدن به خیابان ها به منظور سرنگون كردن نشید آغاز كرده اند.

به گفته یك منبع ریاست جمهوری، نشید سالم و درون ستاد نیروی دفاع ملی است و كنترل ارتش را در دست دارد.

بر اساس گزارش های دریافتی، شماری از نظامیان نیز در تظاهرات صدها نفری مردم در مقابل ستاد ارتش به همراه افسران پلیس كه روز سه شنبه از دستورها برای درهم شكستن تظاهرات مخالف سرپیچی كرده اند، شركت دارند.

یك شاهد عینی روز سه شنبه به رویترز گفت كه نظامیانی را مشاهده كرده كه نارنجك های حاوی گاز اشك آور به سوی جمعیت چند صد نفری از مردم از جمله ده ها افسر پلیس، كه تلاش می كردند راه خود را به سوی ستاد ارتش مالدیو بگشایند، شلیك كرده اند .

این خشونت ها سه هفته پیش در پی دستور نشید به ارتش برای بازداشت قاضی ارشد دادگاه جنایی این كشور آغاز شد كه نشید وی را به وابستگی به مامون عبدالقیوم رییس جمهوری پیشین متهم می كند.

حزب پیشرو مخالف دولت مالدیو به رهبری قیوم، ارتش را به شلیك گلوله های لاستیكی به تظاهركنندگان متهم كرده است.

در همین حال سخنگوی ریاست جمهوری مالدیو با تكذیب استفاده از گلوله های لاستیكی علیه معترضان، سرپیچی ده ها افسر پلیس را از اجرای دستور دیشب و حمله به محل اصلی تجمع حزب حاكم دمكراتیك، ور تایید كرد.

انتخابات ریاست جمهوری در مجمع الجزایر مالدیو در جنوب غربی كرانه‌های هند، قرار است در سال آینده میلادی برگزار شود.

مترجمام**1486**1479





:: برچسب‌ها: د ,
:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: