دبیركل حزب الله لبنان:مقاومت عامل زنده ماندن فلسطین است
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا از بیروت،سید'حسن نصرالله'بااشاره به آخرین تحولات لبنان و منطقه گفت:ما 'روز زمین' را بسیار مهم و نشانه تمسك امت مسلمان به فلسطین و قدس و اماكن مقدس این سرزمین می دانیم.

وی بااشاره به توطئه دشمنان علیه فلسطین افزود:كسانی كه علیه فلسطین توطئه كردند از ما می خواهند كه مسئله فلسطین را فراموش كنیم و فلسطین از دایره توجه و حساسیت امت خارج و به باد فراموشی سپرده شود.

سیدحسن نصرالله بااشاره به شكست تلاش های دشمنان درخارج كردن فلسطین از دایره اهتمام ملت های مسلمان ادامه داد:مقاومت باعث شده تا مسئله فلسطین تاكنون زنده باقی بماند و باوجود مقاومت است كه همه تلاشها درراستای زدودن نام فلسطین به بن بست رسیده است.

دبیركل حزب الله لبنان تأكیدكرد:امروز فلسطینی ها بیش از هر روز دیگر بر زنده ماندن مسئله فلسطین تأكید می كنند و مسئله مهم این است كه مردم این سرزمین به خاك و كشور خود پایبند باشند و بدانند كه همه ملت ها پشتیبان آنها خواهند بود.

وی افزود: مسئله فلسطین اینك مورد توجه همه مسلمانان جهان قرارگرفته و می دانند آزادسازی فلسطین برعهده همه است.ما نیازی به خرید اسلحه نداریم و به فرمان امام خمینی(ره) اگر هر مسلمان تنها یك سطل آب روی اسراییل بریزد،این رژیم بدون خرید اسلحه با هزینه های هنگفت،غرق و نابود خواهد شد.

نصرالله بااشاره به نشست سران كشورهای عربی گفت:هر روزی كه از زمان اشغال سرزمین فلسطین سپری شود ، حاكمان عرب نسبت به ظلمی كه به مردم فلسطین می شود پاسخگو خواهند بود.

وی افزود:راه آزادی سازی فلسطین روشن و واضح است ولی به عزم و اراده احتیاج دارد و ما عقیده داریم كه آینده ملتها ، ازآن، مقاومت و اندیشه مقاومت خواهد بود.

دبیركل حزب الله لبنان سپس بایادآوری موضوع سوریه به نشست های اخیر كشورهای عربی در بغداد و همچنین نشست بریكس و حضور نخست وزیر تركیه در تهران اشاره كرد و اظهارداشت:درحال حاضر ، دنیا به این نتیجه رسیده كه راه حل سیاسی برای بحران سوریه بهتر و كارامدتر است.

سید حسن نصرالله بااشاره به نتایج این نشست ها تأكید كرد: نتایج این نشست ها نشان داد كه كه دخالت نظامی برای حل بحران سوریه كه درماههای گذشته برسرزبان ها افتاده بود، كارساز نیست و موضوع اعزام نیروی نظامی به سوریه و نیز تجهیز مخالفان نظام سوریه درسطح بین المللی وعربی به علت عواقب خطرناك آن، به طوركامل رد شده است.

نصرالله بااشاره به طرح پیشنهادی'كوفی عنان'فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه اظهارداشت:وی بدون توجه به ابتكارعمل اتحادیه عرب، نطام سوریه و معارضه را به ایجاد گفتگو دعوت كرده و مقامات سوریه نیز به این دعوت پاسخ مثبت داده اند و ما از روز اول نیز این مسئله را مطرح كردیم.

دبیركل حزب الله لبنان همچنین درباره اوضاع جاری بحرین سخن گفت و تاكیدكرد كه باید به داد مردم مسلمان این كشور رسید.

وی افزود:مردم بحرین به خاطر برپایی تظاهرات مسالمت آمیز باهدف تحقق اهداف قانونی خود،مورد قلع وقمع نظام بحرین قرار می گیرند ولی نادیده گرفتن حق مردم بحرین برمظلومیت این مردم می افزاید و بر عزم، اراده و روحیه آنها در ادامه مسیرشان اثرنخواهد داشت.

دبیركل حزب الله لبنان با اشاره به اوضاع جاری لبنان تصریح كرد: ما به كسانی كه منتظر نتایج وپیامدهای اوضاع سوریه بودند، می گوییم كه در رأی و نظر خود تجدید نظر كنند،چراكه با حل شدن بحران سوریه، دیگر نباید بر وعده وعیدهای شكست خورده دشمنان، امید داشت و مردم را گمراه كرد.

وی ادامه داد:ما نمی خواهیم اوضاع در لبنان برهم بخورد و اگرچه با برخی درمورد اوضاع سوریه اختلاف نظر داریم اما هر طرفی باید طبق ضوابط و قوانین كه عامل حفظ استقرار و امنیت لبنان است ، نظرات خود را مطرح كند.

سیدحسن نصرالله تصریح كرد:نباید حوادث سوریه را به لبنان منتقل كرد چرا كه سوریه در لبنان دارای دوستان و دشمنانی است كه ممكن است براثر بروز مشكلی ، كشور را به نابودی بكشند.باید به همان اندازه كه با دیگران اختلاف نظرداریم بر وجود ثبات و استقرار در لبنان نیز توجه داشته باشیم.

خاورم*2023





:: برچسب‌ها: آسیا , جغرافیایی برچسب , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: