خداحافظی سفیر ایران در اتریش
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، در این مراسم ابراهیم شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش طی سخنانی با اشاره به ویژگی‌های تقویم ایرانی و اعتدال زمین در لحظه‌ی تحویل سال گفت: این اعتدال نشان از عظمت خداوند و آفرینش این چرخه منظم و قرار دادن هر چیز در جای خود دارد.

شیبانی افزود: نوروز، آیینی ایرانی است و در شاهنامه حكیم ابوالقاسم فردوسی به این آیین اشاره شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این كه به تقاضای خود در پایان مأموریت چهارساله اش به ایران باز می گردد، گفت: اواخر فروردین‌ماه به ایران خواهم رفت و از همه‌ی شما خداحافظی می‌كنم.

شیبانی با بیان اینكه 'هیچ مكانی دلنشین‌تر از ایران نیست'، گفت: من همیشه گفته‌ام یك نفس در ایران بهتر از صد نفس در هر كجای این جهان است؛ ایران پذیرای همه‌ی ماست.

گفتنی است روابط ایران و اتریش طی چهار سال اخیر از رشد قابل‌توجهی در زمینه‌های مختلف برخوردار بوده و طبق گزارش های منتشر شده، در هشت ماهه نخست سال 2011 میلادی ، شركت های اتریشی كالا و خدمات مورد نیاز ایران را به ارزش 189 میلیون یورو تامین كرده اند و این در حالی است كه این حجم روابط تجاری بسیار بیشتر از معاملاتی است كه اتریش با اسراییل، تایلند یا ایرلند انجام داده است.

در طول دو سال گذشته، علی‌رغم فراز و نشیب‌های روابط ایران و اروپا، دو بار وزرای خارجه كشورمان از سوی اتریش به این كشور دعوت شدند.

شیبانی از اواخر فروردین سال 1387به عنوان سفیر ایران در اتریش جایگزین 'سید محسن نبوی' شد.

شیبانی پیش از مسوولیت سفارت، ریاست كل بانك مركزی ایران را بر عهده داشت.

اروپام 1344





:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: