سازمان ملل فعالیت ھای خود را در ایالت بلوچستان پاكستان محدود كرد
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا به نقل از منابع یادشده ، در ھفته گذشته افراد مسلح ناشناس با تیراندازی به سمت خودروی یك آژانس بین المللی مواد غذایی و كشاورزی در شھر 'مستونگ' ایالت بلوچستان دو نفر از كاركنان محلی این سازمان را به قتل رساندند.

به گفته پلیس این منطقه، 'محمد یوسف' افسر ارشد این سازمان بین المللی به ھمراہ 'عبداللہ' رانندہ خودرو در این حمله جان باختند.

یكی دیگر از كاركنان محلی سازمان ملل متحد به نام 'عرفان اللہ' نیز در این حمله به شدت زخمی شد.

بر اساس این گزارش ، سازمان ملل متحد و دیگر آژانس ھا بین المللی به كاركنان خود توصیه كردند فعالیت ھای خود را در شھر كویته مركز ایالت بلوچستان پاكستان و دیگر شھرھای بزرگ این منطقه محدود كنند، با این حال آژانس ھای كمك رسانی اعلام كردند: آنھا قادر به متوقف كردن عملیات های امدادی خود در ایالت بلوچستان پاكستان نیستند.

تاكنون ھیچ گروھی مسوولیت حمله به كاركنان محلی سازمان ملل را بر عھدہ نگرفته ، اما مقامات امنیتی، شبه نظامیان را برای اینگونه اقدامات سرزنش می كنند.

مقامات محلی در ایالت بلوچستان پاكستان معتقدند : شبه نظامیان با حملات متعدد، با ھدف باج گیری اتباع خارجی را در ایالت بلوچستان می ربایند.

پیش از این یك زوج سوئیسی در ماہ ژوئیه سال 2011 از ایالت بلوچستان پاكستان توسط طالبان ربودہ شد، با این حال طالبان این دو تبعه سوئیسی را ماہ جاری از منطقه وزیرستان شمالی آزاد كرد.

مقامات امنیتی نیز اعلام كردند : افراد نانشاس با ربودن اتباع خارجی و اشخاص با نفوذ محلی از نقاط مختلف پاكستان، آنان را به مناطق قبایلی مجاور مرز افغانستان انتقال می دھند.

پیش از این شبه نظامیان طالبان در حال حاضر دو تبعه آمریكایی و انگلیسی را با ربودن از منطقه شرقی شھر لاھور و جنوب غربی شھر كویته، در اختیار خود نگه داشته اند.

ایمن الظواھری رییس گروہ القاعدہ در یك پیام صوتی خود در سال گذشته گفت: كارمند كمك رسانی ایالات متحدہ آمریكا در لاھور و كارمند بریتانیایی كمیته بین المللی صلیب سرخ در كویته ھم اكنون در اسارت آنان قرار دارند.

آساق ** 1095**1609





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: