كاهش محبوبیت حزب كادیما در فلسطین اشغالی
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، طی ماه های اخیر محبوبیت و قدرت حزب كادیما در اسرائیل روند كاهش را با سرعت تمام طی می كند.

انتخابات داخلی حزب كادیما روز گذشته برگزار شد. 'شائول موفاز' فرد شماره 2 حزب با اختلاف آرای زیادی از 'تسیپی لیونی' رهبر حزب پیشی گرفت و حدود 61 درصد آرای اعضای حزب كادیما را به خود اختصاص داد در حالی كه لیونی تنها 37 درصد آرای اعضا را كسب كرد. انتخابات داخلی حزب كادیما در میان اختلافات شخصی بین شخصیت های برجسته آن و دودستگی آشكار در داخل این حزب برگزار شد. رهبران كادیما امیدوارند انتخابات رهبری این حزب بتواند خون جدیدی را در رگ های آن جاری كند زیرا شبح دودستگی و تفرقه همچنان در كمین این حزب است. آریل شارون مؤسس حزب كادیما امیدوار بود حزبش یك حزب میانه رو اما قدرتمند باشد و بتواند جایگزین احزاب سنتی اسرائیل شود اما برای تحقق این آرزو با شكستی دردناك مواجه شد. تا پیش از اعلام نتایج این انتخابات، شانس هر دو رقیب بسیار به هم نزدیك و رقابت شدیدی بین آنان در جریان بود اما به گفته ناظران، هیچ یك از این دو نفر رقیب واقعی برای نتانیاهو در انتخابات پارلمانی آینده محسوب نمی شوند. نظرسنجی ها نشان می دهد قدرت و محبوبیت حزب كادیما در حال كاهش است در حالی كه لیكود همچنان رهبری صحنه سیاسی اسرائیل را در اختیار دارد. به گفته صاحب نظران، نتایج همین نظرسنجی ها احتتمالا نتانیاهو را بر آن می دارد تا زمان انتخابات پارلمانی را جلو بیندازد و آن را در ماه سپتامبر آینده برگزار كند تا بتواند به بهترین شكل ممكن از شرایط و ضعف كادیما به نفع خود استفاده و از بروز مجدد اعتراض ها جلوگیری كند زیرا اگر بار دیگر اعتراض های خیابانی در اسرائیل آغاز شود، نتانیاهو از آرای زیادی محروم می شود. هدف دیگر نتانیاهو جلوگیری از بروز اختلاف ها با احزاب تشكیل دهنده ائتلاف حاكم بر اسرائیل است.

بنیامین نتانیاهو رئیس كابینه رژیم صهیونیستی 2 ماه پیش انتخابات زودهنگام برای رهبری حزب لیكود را برگزار كرد.

البته بعضی تحلیلگران هم بر این باورند كه انتخابات پارلمانی اسرائیل آن گونه كه نتانیاهو تصمیم داشت یعنی پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریكا برگزار نمی شود و نتانیاهو نمی تواند چنانكه گمان می كرد اوباما را در برابر واقعیت های جدیدی درباره ایران قرار دهد. این تحلیلگران معتقدند انتخابات اسرائیل ممكن است در پایان سال جاری میلادی یا حتی ابتدای سال آینده برگزار شود.

به هر حال به نظر می رسد در حال حاضر نتانیاهو برنده اصلی تحركات در صحنه سیاسی اسرائیل است چراكه اولا رقیب قدرتمندی پیش رویش نیست كه با وی برای رهبری كابینه جدید رقابت كند و ثانیا تعیین زمان برگزاری انتخابات آینده در دست اوست و وی می تواند بهترین زمان برای خود و بدترین زمان برای دشمنان سیاسی خود را انتخاب كند.

مترجمام 1491**1609





:: برچسب‌ها: موسیقی , پارک , بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: