لایحه ایجاد منطقه آزاد زیارت به مجلس ارائه می شود
نوشته شده توسط : sadis

' منوچهر جهانیان ' بعد ازظهر سه شنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان مازندران در ساری افزود: با قانون شدن این لایحه ،مسافران و گردشگران خارجی بدون استفاده از ویزا به شهرهای زیارتی مشهد ، قم و شیراز سفر خواهند كرد.

وی با بیان اینكه توجه به سفر خارجی در اولویت برنامه های سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در سال جاری قرار دارد ، بیان داشت: صدور ویزای فرودگاهی و ارتباط با 60 كشور مسلمان دنیا به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

جهانیان همچنین خاطر نشان كرد: فراهم كردن شرایط حضور گردشگران خارجی در استانهای مختلف كشور مورد تاكید سازمان است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری كشور به اهمیت توجه به سفر های دریایی در استانهای شمالی و جنوبی اشاره كرد و گفت: استقبال مسافران از سفر های دریایی بی نظیر بوده است .

وی به رشد فزاینده استفاده مسافران و گردشگران از سواحل دریای خزر در شمال و خلیج فارس در جنوب اشاره كرد و بیان داشت : نبود كشتی تفریحی و گردشگری دریایی در مازندران از نواقص صنعت گردشگری دریایی استان است كه باید مورد توجه قرار بگیرد.

جهانیان بدون ارایه آماری از شمار مسافرت های انجام شده در تعطیلات نوروزی گفت: هدف ما فقط رضایتمندی مسافران و گردشگران از خدمات ستاد تسهیلات است.

وی به افزایش سفر مسافران در تعطیلات نوروزی سال جاری به مناطق مركزی و جنوبی كشور اشاره كرد و گفت: شرایط جوی سبب شده است تا حضور مسافران در استانهای مركزی و جنوبی بیشتر شود.

وی با بیان اینكه در این مدت از 10 استان كشور به صورت میدانی بازدید هایی به عمل آمده است ، بیان داشت: مبلمان شهری شهرهای مختلف برای حضور مسافران مطلوب است.

وی به فعالیت نیروهای انتظامی ، جمعیت هلال احمر و بهداشت و درمان اشاره كرد و گفت : از بیست و پنجم اسفند تا پنجم فروردین به عنوان دور اول سفر تعطیلات نوروزی، 8/34درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته ایم.

وی به رشد 3/29درصدی اقامت مسافران و گردشگران در دور اول سفر تعطیلات نوروزی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش اشاره كرد و گفت: در این مدت بازدید از جاذبه های مختلف كشور نیز 9/34درصد رشد نشان می دهد.

وی از معرفی جاذبه های گردشگری توسط رسانه های گروهی از جمله خبرگزاری ها و صدا وسیما نیز تقدیر و تشكر كرد.ك/2

2585/402/506





:: برچسب‌ها: فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: