مستكبران با شعار دفاع از حقوق بشر به دنبال نجات صهیونیست ها هستند
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،'محمود احمدی نژاد' ظهر امروز-سه شنبه- در دیدار' فیصل مقداد' فرستاده ویژه رییس جمهور سوریه با بیان اینكه دولت سوریه در جریانات اخیر تنها با گروههای مخالف مسلح مواجه نبوده و این اتفاقات در حقیقت یك جریان روشن جهانی علیه این كشور است، تاكید كرد: امروز برای همه روشن و آشكار شده كه مستكبران به دنبال ضربه زدن به ایران، سوریه و خط مقاومت بوده و با شعار دلسوزی برای آزادی مردم و دفاع از حقوق بشر، در صدد نجات صهیونیست ها هستند.

وی با بیان اینكه شعارها و اهداف مستكبران و مدعیان حقوق بشر با یكدیگر تفاوت های بسیاری دارد، گفت: آمریكایی ها با شعار دروغین دفاع از آزادی مردم قصد دارند تا بر سوریه، لبنان، ایران و همه كشورها تسلط پیدا كنند كه باید در برابر توطئه های آنان هوشیار و محكم باشیم.

رییس جمهوری با انتقاد از برخوردهای اتحادیه عرب در قبال مسائل سوریه و با اشاره به پیشنهاد كشورهای عربی به سوریه مبنی بر رعایت دموكراسی در این كشور، در شرایطی كه بسیاری از آنها تاكنون انتخاباتی نداشته و قانون، حقوق و اختیارات مردم در این كشور ها در اختیار عده ای خاص قرار دارد، تصریح كرد: اعتبار اتحادیه عرب تا به امروز تنها بواسطه عضویت سوریه در آن بوده است.

احمدی نژاد با مضحك دانستن پیشنهاد برخی كشورها به سوریه در خصوص رعایت دموكراسی و برقراری آزادی نامحدود در این كشور گفت: این پیشنهاد به معنای آنست كه در این شرایط اگر كسی یا گروهی اقدام به كشتار مردم و نیروهای سوری نیز بكند، هیچ كس نتواند با او برخورد داشته و وارد عمل شود و در حقیقت آنها از سوریه می خواهند تا كشور خود را دو دستی به آنان تقدیم كند.

وی افزود: امروز كسانی تعیین كننده سیاست ها در منطقه شده اند كه اگر نفت و ثروت را در اختیار نداشتند، غربی ها هیچ اعتنایی به آنان نمی كردند.

رییس جمهوری با اشاره به دیدار اخیر خود با نماینده دبیر كل سازمان ملل متحد در افغانستان، و طرح موضوع كشتار اخیر تعدادی از زنان و كودكان افغانی از سوی یكی از نظامیان آمریكایی در این دیدار گفت: این سوال مطرح است كه با چه مجوزی یك سرباز اقدام به كشتار مردم كرده و فرار می كند؟ و سپس آمریكایی ها با این توجیه كه آن فرد مشكل روانی داشته است، تصور می كنند مسئولیتشان پایان یافته است؛ اما در حقیقت آنها جرم خود را چند برابر می كنند؛ آنها به چه مجوزی یك نفر روانی را به افغانستان می برند و او را با اسلحه بر یك ملت مظلوم مسلط می كنند؟

احمدی نژاد اضافه كرد: این وقایع در حالی رخ می دهد كه اگر در یكی از كشورهای مخالف سیاست های آمریكا، دادگاهی حكم اشتباه صادر كند، از هر سو فریادها بلند خواهد شد.

وی اظهار داشت: از ابتدا پیش بینی می شد كه روی كار آمدن اوباما در آمریكا یك فریب و در جهت مخفی كردن سیاست های آمریكا است و در واقع او در صحنه ای حضور یافته كه در پشت آن عملاً صهیونیست ها حضور دارند.

رییس جمهوری با اشاره به ایستادگی سوریه در برابر رژیم صهیونیستی، تصریح كرد: كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هنگامی كه با ایستادگی سوریه مواجه شدند، بدلیل آنكه قصد داشتند با این رژیم سازش كرده و به طور پنهانی ثروت های خود را در اختیار آنان قرار دهند، عصبانی شده و به مخالفت با این كشور پرداختند.

احمدی نژاد تحولات و اتفاقات اخیر در سوریه را حاصل یك جریان استكباری روشن علیه این كشور برشمرد و خاطر نشان كرد: بسیار خوشحالم كه مسوولان سوریه با اعتماد به نفس و تكیه بر مردم اوضاع را به خوبی مدیریت می كنند و امیدوارم شرایط در سوریه روز به روز بهتر و مناسب تر شود.

وی با اشاره به روابط خوب و ممتاز تهران – دمشق تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روز افزون مناسبات دوجانبه و بین المللی با سوریه ندارد و در حد توان از هیچ اقدامی در راستای حمایت از این كشور فروگذار نخواهد كرد.

رییس جمهوری تصریح كرد: مطمئنا رییس جمهور و سایر مقامات سوریه صحنه تحولات در این كشور را به خوبی اداره كرده و هر گونه اصلاحات لازم در این كشور را به درستی انجام داده و به فضل الهی هیچ چیز نصیب دشمنان نخواهد شد.

احمدی نژاد عنوان كرد: حضور پرشور مردم سوریه در صحنه، همه معادلات دشمنان را به هم ریخت و یقیناً اوضاع را در این كشور تغییر خواهد داد.

'فیصل مقداد'، فرستاده ویژه رییس جمهور سوریه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس جمهور كشورمان و تقدیر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از سوریه، گزارشی از اوضاع وقایع و تحولات اخیر در سوریه و اقدامات نمایندگان اتحادیه عرب و سازمان ملل در این كشور و چگونگی تعامل با آنان را ارائه كرد.

وی گفت: دشمنان تصور می كردند تا با ایجاد درگیری و تظاهرات در سوریه می توانند موجب سقوط این كشور شده و آرزوهای آنان محقق خواهد شد.

فرستاده ویژه رییس جمهور سوریه افزود: اوضاع در سوریه بویژه در نقاط درگیری به سمت ثبات بیشتر پیش می رود.

سیام*1580





:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: