بزرگترین كارخانه آمریكایی در ایتالیا در آستانه تعطیلی قرار گرفت
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، بیش از 300 نفر از كارگران كارخانه آلكوآ ، امروز در اعتراض به تعطیلی كارخانه، در مقابل وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا در رم، تظاهرات كردند.

این غول صنعتی آمریكا در ماه ژانویه گذشته تصمیم به تعطیلی كارخانه خود در ساردنیا گرفت كه خود شكستی نه تنها برای یك هزار كارگر، بلكه برای دولت ایتالیا محسوب می شود چرا كه از سال 1995 این شركت آمریكایی از یك سری تعرفه های پایین برخوردار بوده كه بر اساس آمار و تخمین ها حدود یك و نیم میلیارد یورو برای دولت رم هزینه داشته است.

تظاهرات امروز برای لحظاتی به تنش بین كارگران معترض و نیروهای پلیس منجر شد و با مسدود شدن خیابان های منتهی به ساختمان وزارتخانه توسعه اقتصادی، رفت و آمد در مركز شهر مختل گردید.

كارگران معترض همچنین با پرتاب ترقه و بطری های دودزا به سوی ساختمان وزارتخانه، علیه 'كورادو پاسرا' وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا - كه برای 10 دقیقه با نمایندگان كارگران گفت و گو كرد- ، اعتراض كردند.

كارگران معترض با فریبكار خواندن مدیران این كارخانه آمریكایی، اعلام كردند: آنها - مدیران آمریكایی- می خواهند كارخانه را پس از سال ها استفاده از تعرفه های دولت ایتالیا، با توجیه كم سود بودن، در شرایط بحران اقتصادی حاكم بر كشور تعطیل و بیش از یك هزار كارگر را اخراج كنند.

همزمان با این تظاهرات نشستی میان وزیر توسعه اقتصادی، نمایندگان اتحادیه های كاری و مدیران این شركت آمریكایی در خصوص تعطیلی آن برگزار شد كه در آن از مدیران شركت دعوت شد تا كارخانه را تعطیل نكنند.

وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا ، قبل از این نشست اظهار داشت كه وزارت توسعه اقتصادی با اولویت به این مساله می پردازد و به عنوان دولت نهایت تلاش برای تسهیل مذاكرات انجام خواهد داد اما متاسفانه نتیجه آن تضمین ندارد.

كارخانه آمریكایی آلكوآ واقع در جزیره ساردنیا، سومین تولید كننده آلومینیوم در جهان محسوب می شود.

آلكوآ علاوه بر محصولات آلومینیومی، مواد مصرفی و صنعتی متعددی را نیز تولید می كند.

اروپام /2171**1596**1514





:: برچسب‌ها: دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: