راه اندازی مقطع دكتری مهمترین عملكرد مركز تخصصی تفسیر و علوم قرآن در سال 90
نوشته شده توسط : sadis

حجت الاسلام 'محمدحسین صادقی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا افزود: یكی از مهمترین اقدامات سال گذشته این مركز، راه اندازی سطح چهار یعنی دوره دكتری بود و قرآن پژوهان این مركز اكنون در سه مقطع كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری مشغول به تحصیل هستند و به عبارت دیگر دوره دكتری مكمل سطوح قبل است.

وی برگزاری جلسات فوق برنامه با حضور اساتید قرآنی را یكی دیگر از كارهای این مركز عنوان كرد و گفت: این جلسات با مشاركت قرآن پژوهان و بعضی از مراكز قرآنی برگزار می‌شود.

صادقی اضافه كرد: مشاوره در زمینه های مختلف مانند مسائل خانوادگی و علمی و همچنین مشاوره در زمینه نگارش پایان نامه و رساله یكی دیگر از فعالیت های این مركز است كه جلسات متعددی در سال 90 برای علاقمندان و قرآن پژوهان برگزار شد.

به گفته وی، نشست های علمی نقد كتاب با مشاركت انجمن قرآن پژوهی در سال گذشته با استقبال بسیاری از قرآن پژوهان روبرو شد كه این نشست ها در سال 91 نیز ادامه خواهد داشت.

صادقی افزود: قرآن پژوهان این مركز از دروس اساتید حوزه همچون آیت الله 'احمد بهشتی' رییس دانشگاه قم و آیت الله 'رضا استادی' بهره مند می شوند و درس های این مركز با محوریت تفسیر و علوم قرآنی بوده و برخی از دروس نیز به صورت مهارتی ارائه می شود.

وی درباره فعالیت های پژوهشی مركز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآنی گفت: هرچند كه فعالیت های پژوهشی قرآن پژوهان به عنوان واحد درسی است ولی این درس در قالب تحقیق و پژوهش در زمینه های مختلف قرآنی ارائه می شود.

وی درباره برگزاری جلسات فوق برنامه گفت: این مركز میزگردهای مختلفی به صورت تخصصی در سال گذشته برگزار كرد كه به عنوان نمونه میزگرد نظریات مرحوم آیت الله 'محمدهادی معرفت' پیرامون صحابه مورد استقبال قرآن پژوهان قرار گرفت.

معاون آموزش و پژوهش مركز تخصصی تفسیر قرآن افزود: در این جلسه یك استاد به عنوان 'موید' و یك استاد به عنوان 'ناقد' ضمن طرح نظراتشان، در پایان جلسه به یك نتیجه علمی دست می یابند.

وی افزود: در آخرین جلسه سال گذشته یك میزگرد با مشاركت انجمن قرآن پژوهی با عنوان 'تفسیر ترتیبی قرآن كریم' برگزار شد و آیت الله 'عبدالكریم بهجت پور' كه این موضوع را در دو جلد كتاب مطرح كرده، به ارائه نظرات خود پرداخت و حجت الاسلام 'مجید حیدری فر' به عنوان استاد ناقد مطالبی را مطرح كردند.

وی همچنین استفاده از نظرات مشاورانی همچون حجت الاسلام 'ابراهیم تقوی فر' درباره مسائل حقوقی و قضایی، حیدری فر در زمینه پایان نامه نویسی و حجت الاسلام 'محمدرضا شهیدی پور' پیرامون قراء سبعه و قرائت قرآن یاد كرد كه به قرآن پژوهان این مركز مشاوره ارائه می دهند.

مركز آموزشی تخصصی تفسیر و علوم قرآن یكی از مراكز وابسته به مركز مدیریت حوزه قم است كه در سال 1370 با اشراف آیت الله مكارم شیرازی به منظور تربیت قرآن پژوه- محقق و اساتید در زمینه تفسیر و علوم قرآن، پاسخ گویی به نیازهای روز افزون جامعه به معارف قرآن و تفسیر و همچنین برنامه ریزی امور قرآنی در مراكز آموزشی و پژوهشی راه اندازی شد.

فراهنگ**1003**1588





:: برچسب‌ها: به من , سیاه , زن ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: